loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حکومت اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 40263 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این مجموعه ارزشمند شامل مقالاتی از جمله : حکومت و مشروعیت از آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، مشروعیت ((حکومت ولایی)) از حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، مبانی فلسفی و کلامی حکومت دینی اثر محمد محمدرضایی، اصول و مبانی حکومت اسلامی از آیت الله حسین نوری همدانی، اهداف و آرمان های حکومت از محمد سروش محلاتی، حکومت اسلامی اثر آیت الله مهدی هادوی تهرانی، ولایت فقیه از آیت الله محمدهادی معرفت، ولایت فقیه و خبرگان منتخب ملت اثر کاظم قاضی زاده، پیشینه تاریخی نظریه ولایت فقیه اثر احمد جهان بزرگی است.

همچنین گستره حکم حکومتی از دیدگاه امام خمینی(ره) از اسماعیل نعمت اللهی، نظریه زمامدار گماری توده ای و منطق استنباط به قلم آیت الله علی اکبر رشاد ، انتخابات، حق یا تکلیف؟! از محسن قنبریان، ماهیت نمایندگی با تکیه بر مفاهیم اسلامی – فقهی اثر سید احمد حبیب نژاد نیز در این شماره منتشر شده اند.

در قسمتی از مقدمه نویسنده کتاب آمده است:
نیاز بشر و جوامع انسانی به حکومت، آن چنان واضح و روشن است که تصور درست آن، موجب تصدیق آن خواهد شد. حفظ نظام اجتماعی جوامع، پیشرفت و آبادانی بلاد، ایجاد نظم و آرامش در اجتماعات که خود مقدمه هر نوع رفاه و آسایشی است، جلوگیری از هرج و مرج و تعدی افراد جامعه به حقوق یکدیگر و... همگی در سایه سار تشکیل حکومت میسر خواهد شد.

در ادیان الهی از جمله دین مبین اسلام، علاوه بر نیازها و عوامل عامی که تشکیل حکومت را ضرورتی اجتناب ناپذیر است، اهداف متعالی دیگری، نظیر: اجرای قوانین و مقررات اسلامی، گسترش تعالیم دینی؛ ایجاد بستری مساعد برای رشد فضایل اخلاقی و مکارم انسانی، لزوم مبارزه با مظاهر فساد و تباهی، رفع تبعیضات ناروا و اجرای عدالت و مساوات در جامعه، حفظ و حراست از آیین الهی و اهل ایمان در برابر هجمۀ استعمارگران و مفسدان، توسعه و تحکیم روح برادری و اخوت در جامعة اسلامی و ده ها نیاز خاص جوامع اسلامی، ضرورت تشکیل حکومتی بر معیارهای دینی و تحت زعامت رهبری عالم، آگاه و متقی را دوچندان می سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما