loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سپاه و احزاب

تعامل سپاه با احزاب و گروه های سیاسی

ناشر نشر مقاومت

نویسنده حسن شرافتی

مستندساز یدالله جوانی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 248

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر در پنج بخش به رشته تحریر درآمده است.

در بخش اول، ادبیات تحقیق و چهارچوب نظری پژوهش، و موضوعاتی همچون نظام های سیاسی جهان، امنیت ملی و تهدیدات، احراب سیاسی و امنیت ملی در نظام های مختلف، ارتش و رابطه آن با سیاست و حکومت و سرانجام دیدگاه محقق درباره سپاه و سیاست بحث و بررسی شده است.

بخش دوم این پژوهش، به نقش و جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران می پردازد. مهم ترین موضوعاتی که در این فصل آمده عبارتند از: تاریخ پیدایش سپاه پاسداران، سپاه پاسداران از نظر قانون اساسی، اساسنامه سپاه پاسداران، سپاه پاسداران از دیدگاه امام خمینی و امام خامنه ای، مأموریت ها و و ظایف سپاه پاسداران و کارکرد این نهاد در عرصه های گوناگون نظام جمهوری اسلامی ایران.

بخش سوم تحقیق، احزاب سیاسی در ایران را بحث و بررسی کرده و به موضوعاتی همچون منشأ پیدایش احزاب، مفهوم حزب، انواع نظام های حزبی، کارکرد مثبت و منفی احزاب، تاریخچه تحزب در ایران، روند تحزب پس از انقلاب اسلامی و کارکرد احزاب در ساختار امنیتی کشور اشاره شده است.

موضوع بخش چهارم، تعامل سپاه و احزاب است. همچنین شرایط سیاسی - امنیتی کشور را در دو مقطع زمانی قبل و بعد از رحلت امام، یعنی سال های 57 تا 68 و 68 تا 84 را کانون توجه قرار داده است. در این فصل به صورت خاص به احزاب و گروه های سیاسی ذی نفوذ در داخل و خارج کشور توجه شده و تعامل سپاه با احزاب و گروه های سیاسی قانونی و غیرقانونی تحت عنوان «براندازی خاموش» پرداخته شده است. و در خلال این مباحث نوع تعامل سپاه با احزاب و گروه های سیاسی برای اثبات فرضیه تحقیق بررسی و تحلیل شده است.

بخش پایانی کتاب نیز، دربردارنده جمع بندی و نتیجه پژوهش است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما