loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرمایه دار علیه سرمایه داری: تحلیل نقادانه جورج سوروس درباره بحران مالی 2008 و ارائه الگوی جدید برای بازارهای مالی

ناشر دنیای اقتصاد

نویسنده جورج سورس

مترجم امیر کامگار

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 272

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جورج سوروس در کتاب « فروپاشی مالی سال 2008 و مفهوم آن: الگوی جدید برای بازارهای مالی» که انتشارات دنیای اقتصاد ترجمه فارسی آن را با عنوان «سرمایه دار علیه سرمایه داری: تحلیل نقادانه جورج سوروس درباره بحران مالی 2008 و ارائه الگوی جدید برای بازارهای مالی» منتشر کرده است، از مبانی و ریشه های بحران های مالی در آمریکا و برخی کشورهای دیگر در سال های اخیر سخن می گوید.
اهمیت این کتاب در این است که سوروس به عنوان «کارگزار اقتصادی و سیاسی ایالات متحده»، در جای جای کتاب، نقدهایی رادیکال بر وضع نهادهای اقتصادی آمریکا، وارد کرده است.

به گفته وی « نظام مالی جهانی بر مبنای فرض های اشتباه شکل گرفته است. این گزاره، اظهارنظری تکان دهنده است و تکان دهنده تر از آن اینکه تصورات غلط نه تنها از ویژگی بازارهای مالی است بلکه از خصوصیات تمامی ساختارهای بشری به شمار می رود.»

این نقد از درون که مبتنی بر پی رنگ های تئوریک نیرومند و مستظهر به انگاره هایی فیلسوفانه است از نمونه های کمیاب در زمینه تحلیل وضع اقتصادی آمریکا و جهان صنعتی به شمار می رود و حاوی اطلاعات ذی قیمتی است که به فهم ما از سامان اقتصادی جهان و کاستی های آن کمک می کند.
از این حیث، این کتاب هم در زمره کتاب های اقتصاد سیاسی و اندیشه اقتصادی قرار می گیرد و هم در عداد کتاب های مرتبط با بازار سرمایه و امور مالی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما