loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درک تروریسم در امریکا: از کوکلوس کلان تا القاعده

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب تحلیل واضحی از نیم قرن تروریسم در ایالات متحده ارائه می کند. بر تنوع چشمگیر تروریست های ایالات متحده با تمرکز بر نژادپرستان سیاه و سفید، بنیادگرایان اسلامی، چپ گرایان انقلابی، افراطیون راست گرا، گروه های مستقل پرتوریکویی، یهودیان شبه نظامی و مخالفان سقط جنین تاکید می کند. نویسنده تحلیل نقادانه ای هم از اقدامات تروریستی دولت ایالات متحده ارائه می کند.

در فصل نخست کتاب آثار سیاسی و اجتماعی حمله ی 11 سپتامبر و نحوه ی تفسیر رسانه ها از این حمله توضیح داده شده است.

فصل دوم به مروری تاریخی بر تروریسم در آمریکا و بررسی مفهوم افراطی گری اختصاص دارد.

در فصل سوم زمینه ی سیاسی هریک از نه موج تروریسم یعنی سیاست های دولت، افکار عمومی و حمایت از افراطی گری تشریح شده است.

در فصل چهارم به رابطه ی میان جنبش های افراطی و ظهور تروریسم اشاره شده و طی آن سازوکار سازمانی گروه های تروریستی شرح داده شده است.

در فصل پنجم ویژگی های اجتماعی و روان شناختی خود تروریست، تحلیل شده.

فصل ششم به بحث درباره ی واکنش دولت به خصوص چگونگی برخورد مجریان قانون و سیستم قضایی با تروریسم اختصاص دارد.

و در فصل هفتم پیامدهای تروریسم آمریکایی، آثار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن ذکر گردیده و پیشنهادهایی در خصوص سیاست مقابله با تروریسم مطرح شده است.

به تصریح کتاب: نویسنده کتاب کوشیده است با بررسی وقایع و حملات تروریستی و تحلیل محتوای آن، سهم تروریسم داخلی امریکا را از وقایع مذکور تبیین کند.
نویسنده، این فرضیه ی به غلط رایج را که تروریست ها عموما عناصری سرخورده، فقیر یا از طبقات و لایه های پایین جامعه اند به چالش کشیده و سعی کرده است تصویری از تروریسم مدرن آمریکایی ارایه کند. از نظر نویسنده بخشی از حلقه های گروه های تروریستی در میان طبقه ی ممتاز جامعه ی آمریکا شکل گرفته اند و ادامه ی حیات می دهند که در میان بخش راست افراطی جامعه ی آمریکا و انتقاد آنان از سیاست های ایالات متحده ی آمریکا به ویژه تداوم سیاست های حمایتی از اسرائیل و تشدید کنترل های عمومی ملت، بیش تر مشاهده می شود تجزیه و تحلیل 3000 واقعه ی تروریستی این فرضیه را نقض می کند که آمریکا سرزمین بدون تروریسم است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما