loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آینده نگاری و مدیریت آینده

ناشر هزاره ققنوس

نویسنده محمدابراهیم مداحی | عباس کاراوند

ویراستار حسین محمدیانی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 400

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب با هدف بررسی همه جانبه آینده نگری و مدیریت آینده در سند چشم انداز 1404 به همت دکتر محمدابراهیم مداحی و عباس کاراوند توسط انتشارات هزاره ی ققنوس منتشر شده است.
آقای سمیعی محقق و استاد حوزه و دانشگاه و نیز دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هر یک بصورت جداگانه بر این کتاب مقدمه ای نوشته و این اثر را مورد توجه قرار داده اند.
نویسندگان کتاب در پیش گفتار یادآوری کرده اند که هرچند در سالهای اخیر مقوله آینده نگاری و مدیریت آینده مورد نظر بوده، اما حقیقت این است که کتاب هائی که بر اساس این اهداف نگاشته شده از چند مورد تجاوز نمی کند.
کتاب حاضر به طور خاص در راستای آینده نگاری و مدیریت آینده می باشد. با توجه به آموزشی بودن کتاب و پژوهش هائی که مستلزم خلاقیت و ذوق و بازآفرینی اثر می باشد تلاش شده با انتخاب نزدیک ترین و مصطلح ترین معادل های زبان فارسی معانی به درستی منتقل شوند.
آیت الله سمیعی در مقدمه این اثر توضیح داده است که یکی از نیازهای اساسی برنامه ریزی پیش بینی است و پیش بینی چنانکه در این نوشتار آمده کوششی است برای شناسایی تأثیرات مختلفی که تصمیم ها و اقدامات فعلی ما بر آینده خواهد داشت.
تهیه کنندگان این کتاب که نیاز جامعه کنونی خود را در برنامه ریزی های درازمدت ویا کوتاه مدت ، نبود پیش بینی های سازمان یافته، دقیق و علمی تشخیص داده اند، به دنبال ایده ای عقلایی و نو به بررسی راهکارهای اساسی و پارادایم های ارائه شده از متفکرین شرق و غرب رفته، مجموعه ارزشمندی را فراهم نموده اند که در خور توجه است.
دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در مقدمه ای که در این اثر نگاشته اند به این مسئله پرداخته اند که آینده شناسی و برآوردی از حوادث و عوامل به شفاف سازی دنیای تاریکی که او می خواهد در آن قدم گذادر یک ضرورت است.
با مطالعه اقدامات رهبران و پیشگامان تاریخ مثل انبیا متوجه می شویم که می توان آینده را شکل داد. ولی لازمه آینده سازی این است که آینده را بشناسیم. به همین دلیل چندین دهه است که آینده پژوهی و آینده سازی در دستور کار بشر قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما