loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مؤلفه های پیشرفت و توسعه در اسلام؛ پیش درآمدی بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

ناشر راه دان

نویسنده بابک نگاهداری

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 171

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

موضوع پیشرفت و توسعه در کشورهای اسلامی همواره چالش برانگیز بوده است؛ اندیشمندان مختلف نیز مواضع گوناگونی درباره آن داشته اند. نقش فرهنگ بومی و مبانی ارزشی و نظری هر جامعه در دستیابی آن به پیشرفت و توسعه مطلوب امری انکارناپذیر است و در رویکردهای جدید به مقوله توسعه در دهه اخیر فرهنگ جایگاهی ویژه یافته است.
اگر پیشرفت و توسعه مطلوب را یک تغییر اجتماعی بدانیم، اندیشمندان مسلمان به عنوان یکی از مهم ترین کارگزاران تغییر در کشورهای اسلامی، نقش بسزایی در هدایت جامعه به سوی دستیابی به توسعه دارند.
این مطالعه در صدد است اهداف توسعه و پیشرفت در اسلام را ترسیم نموده و اجزاء فرهنگی توسعه و پیشرفت را از نگاه این اندیشمندان مورد بررسی قرار دهد.
همچنین در نظر دارد تا به میزان توجه اندیشمندان مسلمان به ابعاد مادی و غیرمادی پیشرفت و توسعه مطلوب، جهات فردی و جمعی، ابعاد گوناگون و نقش عوامل درونی و بیرونی در دستیابی به توسعه مطلوب بپردازد.
در این راستا نگارنده به مفهوم سازی فرهنگ و اجزاء فرهنگی از یک سو و تعریف توسعه، ذکر رویکردهای مختلف نسبت و ابعاد توسعه از سوی دیگر پرداخته است.
همچنین با بررسی مطالعات پیشین، اجزاء فرهنگی توسعه را از نگاه جامعه شناسان توسعه استخراج کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما