loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بصیرت: ضرورت مقابله با استکبار

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

موضوع کتاب حاضر، بیان مولفه های اصلی بصیرت علمی، فرهنگی، دینی و انقلابی و دیدگاه های امام خمینی و آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در این زمینه است.
در این اثر ابتدا اهمیت حفظ نظام اسلامی ایران و پاسداری از آن مورد تاکید قرار گرفته و سپس مفهوم بصیرت و دیدگاه قرآن و روایات در مورد ابعاد آن مورد بحث واقع شده است.
سپس نویسنده با اشاره به دیدگاه های امام خمینی و آیت الله سیدعلی خامنه ای به تبیین آسیب شناسی بصیرت دینی و انقلابی پرداخته و ویژگی های صاحبان بصیرت را از منظر آنان بیان نموده است.
وی علم، نفی علم زدگی، تقوا، راه شناسی، جریان شناسی، بیداری فکری، آخرت اندیشی، عقل، مدیریت، آگاهی از اوضاع زمان خویش، فهم سیاسی و ولایت مداری را از مهمترین مولفه های بصیرت عنوان کرده و بر نقش خواص در انحراف جامعه تاکید نموده است.
وی با توجه به برخی از فتنه ها و حوادث سیاسی ایران در دهه هشتاد شمسی به مفهوم جنگ نرم و شبهه افکنی دشمنان انقلاب اشاره کرده و رابطه بصیرت با جنگ نرم و عوامل انحراف سیاسی و اجتماعی را بیان نموده است.

سرفصل های اصلی کتاب عبارتند از:
- فصل اول: اهمیت حفظ نظام و پاسداری از انقلاب اسلامی
- فصل دوم: مروری بر ادبیات بصیرت و مفهوم شناسی آن
- فصل سوم: کالبدشکافی بصیرت، ابزارهای بصیرت و صاحبان بصیرت
- فصل چهارم: شناخت فنته، جنگ نرم و رابطه بصیرت با جنگ نرم و فتنه
- فصل پنجم: تئوری ها و نظریات فلاسفه و دانشمندان غربی و اسلامی
- فصل ششم: جمع بندی و ارائه پیشنهادها
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما