loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

با چشم باز - جلد دهم: سلمان رشدی

ناشر موسسه انتشاراتی روزنامه ایران

نویسنده مقداد منتظری

ویراستار آرش حکمیان

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 59

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بازگویی رویدادها و بیان اطلاعاتی که نسل جوان را با حال و هوای سال های پر التهاب اول انقلاب آشنا می کند، ضروری است. نسل آینده که قرار است راهبری نظام را به دست بگیرد، باید با تاریخ انقلاب اسلامی و حادثه های آن روزها آشنا باشد. این مجموعه، قدمی کوچک و آغازی است برای این آگاهی. البته عنوان های این کتاب ها، همه وقایع مؤثر در روند رشد انقلاب اسلامی را شامل نمی شود ولی نمونه خوبی از آن اتفاق هاست:
دوازدهم فروردین، کودتای نوژه، بنی صدر، هفتم تیر، هشتم شهریور، طبس، کردستان، مک فارلین، جمعه خونین مکه و سلمان رشدی مواردی هستند که در این مجموعه بدان ها پرداخته شده است.

انقلاب اسلامی ایران، ضربه سنگینی بر پیکره غرب وارد کرد و پایه های قدرت آن را سست نمود. اما ایمان مردم مسلمان ایران و مجاهدت و پایمردی آنها و رهبری بی نظیر حضرت امام، تمام توطئه های غریبان را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر باد داد. غرب که علت ناکامی خود را در برخورد با ملتی غیرتمند، اسلام و آموزه های مترقی اسلام می دانست، سعی در حمله به اسلام به عنوان روح و سرچشمه مقاومت ملل مسلمان خصوصا ملت ایران نمود.
یکی از این توطئه ها، انتشار کتاب آیات شیطانی به نویسندگی سلمان رشدی بود. این کتاب با حمله به پایه های اعتقادی و ایمانی مسلمین و با تمسخر و استهزا و توهین به مقدسات اسلامی و توهین به قرآن کریم و حضرت رسول اکرم (ص) قصد داشت با وهن پایه های دین و مذهب، زمینه های نفوذ انقلاب اسلامی و بازیافت هویت اسلامی را در میان جوامع اسلامی، سد کند. توزیع این کتاب خشم مسلمانان جهان را بر انگیخت. در مهرماه سال 1367، مسلمانان هند و پاکستان با تظاهرات علیه سلمان رشدی که خود هندی الاصل و تبعه انگلیس بود، نفرت خود را از انتشار کتاب آیات شیطانی اعلام کردند. در 25 دی 1367، مسلمانان شهر برادفورد انگلیس، نسخه هایی از آیات شیطانی را سوزاندند و در 24 و 25 بهمن همان سال در جریان تظاهرات مردم پاکستان و هند علیه این کتاب، دست کم هفت نفر کشته شدند.

در این کتاب که جلد دهم از مجموعه «با چشم باز» می باشد، به بررسی این موضوع پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما