loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنایت جنگی؛ حملات شیمیایی عراق در جنگ با ایران

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بر اساس اسناد و مدارک بین المللی باقی مانده، صدام و حزب بعث عراق پرچم دار جنایات جنگی در طول جنگ تحمیلی علیه ایران بوده اند که از بمباران مناطق غیرنظامی و مسکونی گرفته تا کشتار مردم با به کارگیری سلاح های شیمیایی، تنها بخشی از آن ها هستند.

محمدباقر نیکخواه بهرامی که در طول دوران دفاع مقدس، یکی از چهره های سرشناس تبلیغات جبهه و جنگ بوده و مسوولیت های مختلف عملیاتی مرتبط با پدافند، کشف و خنثی سازی سلاح های شیمیایی رژیم بعث عراق را برعهده داشته، اثری جدید با عنوان «جنایت جنگی: حملات شیمیایی عراق در جنگ با ایران» نوشته و توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ رسانده است.

آثار قبلی نیکخواه بهرامی مانند «گاه شمار حملات شیمیایی عراق در هشت سال دفاع مقدس»، به بررسی حقوقی و سیاسی کاربرد این سلاح ها، به ویژه از دیدگاه جنایات جنگی و جرایم ضدبشری و تلفات و خسارات وارد شده به ایران در بمباران های شیمیایی کشور توسط عراق پرداخته اند، اما کتاب «جنایت جنگی: حملات شیمیایی عراق در جنگ با ایران»، ابعاد دیگری همچون بررسی جایگاه تسلیحات شیمیایی در جنگ هشت ساله از دیدگاه نظامی، تحلیل انتقادی دیپلماسی خارجی و عمومی جمهوری اسلامی ایران و همچنین پیامدها و بازتاب این اقدام غیر انسانی رژیم بعث عراق را مورد بررسی می دهد.

بخش عمده ی کتاب «جنایت جنگی: حملات شیمیایی عراق در جنگ با ایران»، محصول مشاهدات عینی و وقایع نگاری دقیق و علمی محقق است که این امر، ویژگی های کتاب «جنایت جنگی» را برجسته تر کرده و با اضافه کردن مقدمه هایی درباره ی بازبینی حقوقی، به ویژه جنبه های حقوق بین الملل و نهادهای بین المللی، بر غنای اثر افزوده است.

این کتاب در دوازده فصل، از تاریخچه جنگ های شیمیایی تا عوامل شیمیایی و کاربرد آن ها در جنگ ها، برنامه های تسلیحات شیمیایی عراق و استفاده از آن در جنگ با ایران آغاز شده و پس از مروری بر حملات شیمیایی عراق به مناطقی مانند حلبچه و فاو، گزارش ها و افشاگری های رسانه ها و مقامات آمریکایی دراین باره و همچنین مواضع سازمان ملل متحد در قبال این جنایت جنگی را به مخاطبان ارایه می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما