loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رساله محبت به انضمام نه کلام در باب معارف الهی

5 (1)

ناشر سروش

نویسنده محمد شجاعی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 309

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4067 10003022
155,000 139,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر با تبیین مضامینی در زمینه ایمان حقیقی، عقل، علم و ادراک به بررسی تحولات قلبی انسان، حالات آن، محبت و آثارش در فرهنگ اسلامی پرداخته است. نویسنده اثر حاضر، ایمان حقیقی را مربوط به دل ها دانسته و وصف و شأن آن را از آیات به اثبات رسانده و این ویژگی را عبادت اصلی مومنان معرفی کرده است.

با استناد به آموزه های این کتاب، قرآن کریم در آیات زیادی با الحان و تعابیر مختلف و توام با نکته ها و اشارت ها، اهتمام خاصی روی «دل ها» دارد و برای «دل ها» و به تبع آنها برای عقل ها، فکرها، چشم ها و گوش ها حساب ویژه ای قائل شده است که متاسفانه مانند بسیاری از حقایق و معارف قرآنی مهجور مانده اند.

آنچه قرآن در این زمینه بیان می کند و اسراری که در این آیات نهفته است، چیزی نیست که بتوان در گفته ها و نوشته ها آورد، زیرا علاوه بر این که حقایق نوری و مقاصد عالیه قرآن کریم در این حوزه مانند زمینه های دیگر، از ما پوشیده است، آن مقدار هم که فهمیده می شود، ممکن نیست همه آن به گفته و نوشته بیاید، برای این که این قسمت به افرادی اختصاص دارد که از مکاشفات و مشاهدات صحیح برخوردارند، یعنی یافتنی است و گفتنی و شنیدنی محسوب نمی شود. قسمتی هم بسیار دقیق و عمیق است و برای اکثر اشخاص قابل فهم و هضم نیست و قسمتی نیز که می شود گفت و فهمید، احتیاج به شرح و بسط طولانی دارد.

نویسنده در بخش اول کتاب در شش فصل به تبیین جایگاه دل در ایمان پرداخته است که از عناوین آن می توان «ایمان حقیقی، وصف دل و شأن آن است»، «عبادت اصلی، وصف دل و شأن آن است»، «علم و ادراک در اصل، وصف دل و شأن آن است»، «تحول دل و حالات و آثار و آداب»، «محبت» و «آثار محبت و آداب آن» را نام برد.

بخش دوم این اثر، حاوی 9 کلام در باب معارف الهی است. از عناوین این بخش می توان به معارف در مخاطره دو عامل، ضرورت تبیین صحیح معارف و برکات این تبیین، تصویر ناصحیح معارف و تبعات آن، غیب روزه و ضیافت الهی، عبودیت، آیت خواب و آیت های موجود در آن، کتاب یا صحیفه عمل انسان، خواب دنیا، و غفلت از عالم عهد، و حذف ها و تغییرهای سوال برانگیز، اشاره کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما