loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طلبه کامل

علت تامه طلبگی

3.7 (3)

ناشر سنجش و دانش

نویسنده مهدی دهبان لنگرودی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 366

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

اثر حاضر، همچنان که از نامش پیداست، به بررسی ابعاد مختلف طلبگی می پردازد. کتاب در چهار بخش (علت غایی، علت مادی، علت صوری و علت فاعلی) قصد دارد معنای طلبگی و شرایط و ضوابط آن و خصوصیات یک طلبه را بیان کند.
از آنجا که بسیاری از طلاب در سال های ابتدایی ورود به حوزه علمیه، اطلاعات چندانی نسبت به حوزه و تحصیل در آن ندارند، ممکن است در فرایند تحصیل خود دچار مشکل شوند یا پس از چندسال تحصیل دچار بی انگیزگی شده و شور و شوق ابتدایی خود را از دست بدهند.
نویسنده با عنایت به این مسئله، درصدد بیان علل تامه طلبگی برآمده. بدین صورت که در فصل اول، که علت غایی نام دارد، به بیان تعریف هویت طلبگی و اهداف طلبگی می پردازد. در فصل دوم، که علت های مادی نام دارد، نویسنده مواردی که در قوام شخصیت یک طلبه موثر است را بیان می کند. این فصل به سه بخش علوم اصلی و متعلقات آن، علوم جنبی و متعلقات آن و حداقل ها، روشها و مهارتها تقسیم می شود.
فصل سوم، علت صوری، به بیان زمان تحصیل در حوزه کنونی و اهداف و برنامه هیا هر دوره تحصیلی می پردازد.
فصل چهارم نیز، که علت فاعلی نام دارد، در مورد ابعاد مختلف یک طلبه بحث می کند بعد جسمی، بعد روانی، بعد علمی و بعد روحی از عناوین این فصل هستند.
در پابان کتاب نیز کتابشناسی هایی در رابطه با علوم کابردی یک طلبه مثل ادبیات، حدیث، رجال و ... آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما