loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیمای نیکوکاران: تفسیر سوره انسان

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده احمد بهشتی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 148

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اثر حاضر، تفسیری اجمالی از مفاد سوره مبارکه انسان یا سوره دهر و توصیف نیکوکاران در این سوره است.
در ابتدای این اثر به بیان اهمیت تکلیف برای انسان و نظام خلقت او پرداخته شده و مراحل آفرینش انسان بر طبق آیات ابتدایی این سوره بیان شده است.
آن گاه به توصیف ابرار و نیکوکاران و جایگاه رفیع آنان در بهشت پرداخته شده و داستان اطعام کردن امام علی(ع) و خانواده آن امام در شب شب متوالی و آثار عجیب مترتب بر آن بیان شده است.
در ادامه نویسنده به تبیین ویژگیهای ابرار و نیکوکاران از منظر قرآن کریم و نعمتهای فراوان بهشتی در انتظار آنان پرداخته و در امان ماندن آنان از عذاب روز قیامت و نیز انواع غذاها و پوشش های بهشتی آنان را وصف کرده است.
وی در بخش دیگری از کتاب به ویژگی ابرار در بهشت اشاره کرده و نوشیدنیهای آنان، مکان آنان در بهشت، کیفیت ملاقات آنان با یکدیگر، مقامات بلند ایشان در بهشت و برخی دیگر از لذتهای آنان در بهشت را وصف کرده و این پاداش عظیم را در برابر صبر و تحمل آنان در حیات دنیا و پرهیز کردن از امور حرام عنوان کرده است. وی دنیاپرستی کافران را مورد نهی قرار داده و آزادی خارج از حد را نیز برای انسان نقد کرده و محدویت داشتن انسان در حیات دنیا را بررسی کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما