loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر و تأویل در مکتب تفکیک (نقد و بررسی)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده حامد علی اکبرزاده

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 224

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 40862 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مکتب تفکیک به عنوان داعیه دار جدایی معارف وحیانی و معارف بشری، در سال های اخیر دیدگاه هایی را در عرصه معارف دینی مطرح کرده که مورد توجه و نقد و بررسی اندیشمندان و صاحب نظران علوم اسلامی قرار گرفته است.
این مکتب با تکیه بر مبنای اصلی خویش یعنی لزوم تفکیک بین معارف فلسفی و عرفانی و معارف قرآنی و روایی و با ارائه تعاریف جدید از مفاهیمی چون عقل و علم در زمینه تفسیر و تأویل قرآن کریم نیز نظریاتی را طرح نموده است که تدوین، تبیین و احیاناً نقد و تحلیل آن در فضای کنونی حوزه های علوم دینی ضروری به نظر می رسد.
در این کتاب برای نخستین بار ضمن بهره گیری از اغلب آثار مشهور بزرگان مکتب تفکیک، مبانی و روش بهره گیری این گروه از منابع تفسیر قرآن و هم چنین مبانی و دیدگاه های آنان در خصوص تأویل قرآن تدوین، جمع آوری و نقد و بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما