loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسنامه عرفان نظری امام خمینی (س)

متون درسی 5

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده محمدرضا غفوریان

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41077 10003022
48,000 43,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

درسنامه عرفان نظری امامی خمینی شامل سه بخش عمده است که بخش اول با عنوان ساماندهی و انسجام درونی به موضوع ادبیات شیوا و سامانمند، انسجام منطقی محتوا، سامانمندی در متون عرفان آثار عرفانی ابن عربی و آثار عرفانی بعد از او و موضوعات دیگر پرداخته است.
محمدرضا غفوریان در بخش دوم این کتاب به موضوع دیدگاه ها و نوآوری های عرفان نظری پرداخته است و غیب الذات،احدیت، عماء و واحدیت را مورد دقت نظر قرار داده است.

در صفحه 188 حضرات خمس و در ادامه دیدگاه های عارفان و دیدگاه امام خمینی در باره موضوع مورد مطالعه را مورد بررسی قرار داده است.
سفرهای چهارگانه دیگر موضوعی است که به تفکیک توضیحاتی پیرامون آن داده شده است.

عرفان در دامان تشیع موضوع اصلی آخرین بخش از کتاب را تشکیل می دهد که در آن سخن آیت الله مطهری درباره سرچشمه عرفان، مایه های تشیع در آثار حیدر آملیو نقد برخی روایات و نقل های عامه و نکوش گوشه گیری عارفان از دیگر سرفصل های این درسنامه محسوب می شوند.

همه آنان که شخصیت امام خمینی را بررسی کرده اند، این نکته را به روشنی دریافته اند که یکی از بنیادی ترین ابعاد شخصیت وی، باور جدی و عمیق به عرفان است. هر کس با هر انگیزه و دیدگاهی آشکارا در می یابد که هم تلاشهای علمی و عملی او در رشته های گوناگون فرهنگ دینی و هم کوشش های او در عرصه مسایل اجتماعی و سیاسی، از آگاهی گسترده و اعتقاد عمیق وی به عرفان تاثیر پذیرفته است. افزون بر این در دهه های فشار و سرکوب و سخت، که از بیرون و درون به حوزه ها و روحانیت یورش جانکاهی آورده بود، یکی از عالمان و استادانی که در برافروختن شعله فروزان علوم عقلی و عرفانی تلاش می کرد، همو بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما