loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی آیات معاد در آثار امام خمینی (س)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده علی رقیمی گیتی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 307

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41079 10003022
59,000 53,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در مقدمه این کتاب که در 10 فصل تنظیم شده است آمده است: موضوع این این کتاب پیرامون معاد موضوعی است که هر کس در خور استعداد خویش به بحث و گفتگو پرداخته است. تا جایی که برخی از انبیا که در قرآن ذکر شده است با کمال شهامت از خداوند متعال مسئلت نموده اند که این استخوان ها چگونه زنده می شوند؟

در فصل یکم کتاب بررسی آیات معاد در آثار امام خمینی به بررسی پیش نیازهای علمی موضوع؛ رابطه انسان با پدیده معاد و تفاوت معاد انسان با سایر موجودات پرداخته شده است. گفتار دوم این فصل ضرورت پی جویی بحث معاد را مورد دقت نظر قرار داده و در گفتار سوم پاره ای از آثار اعتقاد به معاد را مورد کنکاش قرار داده است.

در فصل دوم این کتاب نیز دلایل اثبات معاد از جمله تجرد تفس، بقای روح و حیات آن و برهان عدالت و فطرت تشریح شده است.

فصل سوم کتاب آیات معاد به موضوع مرگ به عنوان دروازه عالم برزخ اختصاص پیدا کرده است.

عالم برزخ عنوان فصل چهارم کتاب است که در آن زیرعنوان هایی از جمله اثبات حیات در برزخ، ویژگی های عالم برزخ و سیمای برزخیان به چشم می خورد.

فصل پنجم به به موضوع دنیا و آخرت پرداخته است و در فصل ششم قیامت موضوع بحث است.

صراط،، بهشت و پاداش، دوزخ و مجازات پلیدفکران عناوین دیگر فصل های آیات معاد را شامل می شود.

آخرین فصل از این اثر تحقیقی تالیفی با عنوان تجسم اعتقادات و اخلاق و اعمال ضمن پرداختن به تناسب میان اعمال و کیفر، تحذیر از پیامد اعمال، هماهنگی با تجسم آن و دیگر مفاههیم مرتبط پرداخته شده است.

این کتاب در بردارنده مباحثی از اندیشه های قرآنی حضرت امام خمینی پیرامون آیات معاد است که نویسنده با امداد الهی و دعای خیر ذوات قدسیه آن را در فصول ده گانه تنظیم کرده و سامان بخشیده است. در این تحقیق مضوع معاد و مسائل مربوط به آن در پاره ای موارد به طور صریح و آشکار و در برخی موارد به طور رمز و اشاره چنان تبیین واقع شده که هر کس می تواند در حد توانایی خود از این بوستان خوشخ ای بچیند و آن را ره توشه فعالیت های فکری و عملی خود قرار دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما