loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

می خواهم خوش اخلاق شوم

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41175 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

خیلی ها به ما گفته اند خوش اخلاق باشید، ولی کمتر کسی چگونگی آن را برایمان بیان کرده است. کتاب می خواهم خوش اخلاق شوم، نوشته محمدمهدی عباسی آغوی درباره چگونگی خوش اخلاق شدن صحبت می‌کند. گرچه در این کتاب پاسخ چیستی و چرایی حسن خلق را خواهیم یافت، ولی مهم تر از همه آن است که می توانیم و نه تنها می خوانیم و می فهمیم چگونگی افزودن بر حسن خلق را دریابیم.

در کتاب می خواهم خوش اخلاق شوم به شیوه ای نو و کاربردی، مهارت خوی خوش آموزش داده شده است. اهمیت اخلاق خوب نیاز به توضیح ندارد؛ ولی آنچه نیاز به بیان و تبیین دارد نحوه برخورداری از این اخلاق خوش است. ما برای تحقق این هدف راه بلند و ناهمواری را پیموده ایم. مراجعه به تمامی کتب حدیثی معتبر و تشکیل یک خانواده حدیثی گسترده در موضوع حسن خلق تنها گام اول بود.
تحلیل مفهومی و تخصصی حسن خلق بر اساس آیات و روایات و استخراج نشانه ها و مهمترین مولفه های حسن خلق در گام بعدی، دسته بندی آن و بررسی ارتباط این نشانه ها با تکنیک ها و مهارت های روان شناختی مرحله بعدی بود. پاسخ به پرسش های اساسی زیر در خصوص حسن خلق را در کتاب می خواهم خوش اخلاق شوم بخوانید:
1ـ آنچه باید درباره حسن خلق بدانیم.
2ـ منشأ خوی نیکو و خوی بد کجاست؟
3ـ نشانه های خوش اخلاقی چیست؟
4ـ چه کنیم خوش اخلاق شویم؟

چرا باید حسن خلق را در خود ایجاد و آن را تقویت کرد؟ بر کمتر ویژگی اخلاقی‌ای به اندازه حسن خلق در اسلام تاکید شده است. حسن لق صفتی است که خود شامل مجموعه‌ای از فضایل اخلاقی می‌شود. دین اسلام دینی جامع با دستورهایی در تمام شئون زندگی است. ادیان بشر ساخته شرق، مانند هندوئیسم و بودیسم تنها بر رابطه با خدا تاکید می‌کنند و ادیان تحریف شده غرب، مانند یهودیت و مسیحیت تنها بر رابطه با خدا تاکید بیشتری می‌ورزند، ولی دین کامل اسلام برای بشر سه رابطه با خدا، با خود و با خلق تعریف می‌کند.

در عظمت حسن خلق همین بس که خداوند کریم از میان همه صفات نبی‌ مکرمش(ص) می‌فرماید: «و انک لعلی خلق عظیم»: همانا تو بر اخلاق سترگی هستی. در جای دیگری خطاب به ایشان می‌فرماید: پس تو به لطف و رحمت الهی با آنان نرم‌خو شدی و اگر درشت‌خوی و سخت‌دل بودی، بی‌شک از گرد تو پراکنده می‌شدند.

- چون پیامبر رحمت(ص) برترین اخلاق را داشتند، هرکس اخلاق نیکوتری داشته باشد، در قیامت به ایشان نزدیک‌تر است.

- معیار زیبایی ایمان نیز زیبایی اخلاق شمرده شده است. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: بهترین مردم از نظر ایمان خوش‌خوترین آنهاست و آن که با خانواده‌اش نرم‌تر برخورد کند و من نرم‌خوترین شما با خانواده‌ام هستم.
تعجبی ندارد که باز هم پیامبر مهر، حسن خلق را نیمی از دین می‌داند و می‌فرماید: «حُسنُ الخُلُقِ نِصفُ الدِّینِ».

- «تمام نیکی‌ها به خوش‌خویی بازمی‌گردد.» این فرمایش امیر بیان امیرمومنان(ع) است. در کلامی دیگر فرمودند: «بهترین زیبایی‌ها اخلاق زیباست.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما