loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ظرفیت شناسی علوم اسلامی در تحول علوم انسانی

ناشر حکمت اسلامی وابسته به موسسه مجمع عالی حکمت اسلامی

تحقیق و تنظیم کتاب مجمع عالی حکمت اسلامی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 529

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41297 10003022
130,000 117,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه مباحث و گفتارها در زمینه های مختلف علوم انسانی با عنوان ظرفیت شناسی اسلامی در تحول علوم انسانی، در گروه علمی مجمع عالی حکمت اسلامی تهیه و تنظیم و منتشر شده است. در این مجموعه که به شیوه مبحثی، پرسش و پاسخ گردآوری شده است به موضوعاتی همچون، مباحث اسلامی در شاخه های فلسفه، کلام، عرفان، علم اصول، علم فقه، علوم قرآن و علوم حدیث و روان شناسی پرداخته شده است. موضوعات فلسفه اسلامی پیش زمینه فلسفه علوم انسانی، جریانات فکری، روش شناسی علوم انسانی در فلسفه اسلامی، بحث دیگر علوم قرآن، ظرفیت شناسی علم اصول، خدمات معارف وحیانی، ارتباط علم اصول با حوزه موضوعات علوم انسانی، چیستی عرفان اسلامی و مبانی روش، امکان بهتر بودن علوم از فلسفه، بسترسازی علم دین، لزوم بررسی علوم تجربی، دانش کلام، تعریف جامع علم و دین در این مجموعه گنجانده شده است. در مجموعه کتاب ظرفیت شناسی اسلامی در تحول علوم انسانی، دو نشست با موضوع «ظرفیت شناسی اصول فقه در علوم انسانی» با گفته های حجج الاسلام فیاضی، اعرافی، شیروانی و آذربایجانی و آیت الله رشاد در این کتاب چاپ شده است. از دیگر نشست در این کتاب «ظرفیت شناسی اصول فقه در علوم انسانی تکیه بر روان شناسی» آورده شده است. از دیگر مباحث استفاده شده در این کتاب نسبت فقه با دیگر علوم، نظریه پردازی تفسیر در علوم قرآن، کاربرد روش تفسیر موضوعی در علوم انسانی، ظرفیت شناسی علوم حدیث، تعریف حدیث علوم ، انسانی و علوم انسانی، تعامل حدیث با شاخه های فرعی علوم، مبحث ظرفیت تاریخ تمدن انسانی، منزلگاه هفتگانه تمدن اسلامی، شاخصه های علوم اسلامی، تعریف تمدن و اسلامیت آن و دستاوردها هستند. در این کتاب از نقطه نظرات، آیت الله غلامرضا فیاضی، حجت الاسلام حمدید پارسانیا، حجت الاسلام محمدتقی سبحانی، حجت الاسلام یدالله یزدان پناه، حجت الاسلام علیرضا اعرافی، و دیگر کارشناسان و اساتید حوزه استفاده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما