loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ سیاسی- اجتماعی مصر پس از اسلام

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده فیروز آزادی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 382

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41303 10003022
14,500 13,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سرگذشت رمزآلود سرزمین های اطراف نیل ریشه در اعماق تاریخ دارد. مصر از نخستین سکونتگاه های بشر بوده است که با ظهور امپراتوری نوین، عصر تمدن باستانی آن پایان یافت. با اینکه پیش از فتح اسلامی، این کشور برای هزاران سال در حاکمیت رومی ها بود؛ اما ورود اسلام به این سرزمین موجب شد که سرنوشت مردمان ساکن در این ناحیه برای همیشه تغییر یابد. کنکاش درباره چگونگی ایجاد هویت جدید مصری ها موضوع اصلی کتاب حاضر است. پی جویی کیفیت ورود دین اسلام به این سرزمین و پیدا شدن هویت (عربی) مردم آن اقلیم و تآثیر متقابل حوادث مصر و خلافت اسلامی بر رخدادهای صدر اسلام از موضوعات قابل توجه مورخان و محققان بوده است. در این کتاب بر اساس منابع اصلی و تحقیقاتی تاریخ مصر، برای نخستین بار در ایران نوشتاری درباره دوران صدر اسلام در مصر نگارش یافته است. کتاب حاضر 45 ساله دوران زمامداران صدر اسلام و امویان را از سال 20-64 ق شامل می شود. با توجه به این که آشنایی عمیق با ریشه های تاریخی، ملی و هویتی کشورهای دیگر می تواند بسترساز تصمیم گیری های درست تر باشد، امید است انتشار این اثر باب جدیدی از پژوهش را درباره مصر باز کند. کتاب حاضر شامل دوازده فصل می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما