loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به رسالت و امامت از دیدگاه قرآن کریم

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محسن اراکی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 120

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41317 10003022
4,500 4,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعۀ حاضر، برخی از مقالات و نیز سخنرانی های آیت الله محسن اراکی در زمینۀ موضوع رسالت و امامت از دیدگاه قرآن کریم است که در مقاطع مختلف در لندن ایراد شده است.

آیت الله اراکی با توجه به اهمیّت رسالت و امامت در اندیشه سیاسی اسلام در این اثر سعی کرده است با استناد به آیات قرآن کریم اهمیّت این جایگاه را اثبات کند. ایشان بیان می کند که هدف از بعث انبیاء و تعیین امام از سوی خداوند برپایی عدل از طریق تشکیل حکومت است که این امر بعد از خاتم الانبیا(ص) توسط اهل بیت(ع) ایشان که امامان بعد از ایشان هستند ادامه یافته است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: «رسالت و امامت، عالی ترین مقامات الهی است که در قرآن کریم از آنها یاد شده و بر عظمت و اهمیت آنها تأکید شده است. رسالت رسولان الهی صرفاً در مسائل اعتقادی یا اخلاقی و یا زندگی پس از مرگ خلاصه نمی شود، بلکه اصولاً انبیاء و رسولان الهی برای رهبری بشر، در همین دنیا، فرستاده شده اند. مأموریت مستقیم آنان عبارت است از اصلاح زندگی دنیوی بشر و برچیدن مظاهر ظلم و فساد و ریشه کن ساختن شقاوت و بدبختی از جامعة بشر و برپایی جامعة عدل و فضیلت و ایجاد مدینة فاضلة متقین.»

نویسنده در ادامه می نویسد: «مقصد اصلی ارسال رسولان و نزول کتب، به وسیلة امامت جامة تحقق می پوشد و بدون امامت، مقصود اصلی ارسال رسولان الهی و نزول کتب آسمانی که همان برقراری جامعة عدل الهی است، محقق نمی شود و به وسیلة امامت است که تلاش تمامی انبیای بزرگ الهی و جهاد و مشقّت همة رسولان پاک خدا در طول تاریخ معنی پیدا می کند، نتیجه می بخشد و به ثمر می نشیند. به همین دلیل، سلسله امامت در طول تاریخ همراه و همدوش سلسلة پیامبری و رسالت، تداوم داشته است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما