loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاملاتی در نقد علوم انسانی - کتاب اول: علوم انسانی در ترازوی نقد

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41569 10003022
90,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در زمینۀ نقد علوم انسانی غربی منتشر شده است. این اثر اولین کتاب از مجموعۀ 6 جلدی «تأملاتی در نقد علوم انسانی» به قلم دکتر شهریار زرشناس می باشد. جلد اول این مجموعه شامل مباحث بررسی دوران روشنگری، چهره های علوم انسانی مدرن، نظام دانشگاهی جدید و پروژه علوم انسانی در ایران و … است.

در معرفی این اثر آمده است:
علوم انسانی غربی که متأسفانه امروز سکه رایج فضای علمی کشور است نه در مبانی و نه در پرسش هایی که بدان می پردازد؛ نسبتی با اسلام و جامعۀ اسلامی نداشته، بلکه در تضاد می باشد.
از این رو لازم است به عنوان نخستین گام در گفتمان سازی برای تحول علوم انسانی رایج، رویکرد و جهت گیری غالب و حاکم از حالت انفعالی موجود خارج شده و به یک رویکرد کاملاً نقادانه تغییر یابد. روح نقادی در علوم انسانی، نقطه آغاز حرکت در مسیری است که غایت آن رسیدن به علم دینی و رهایی از علوم انسانی غربی است.

کتاب حاضر که اولین جلد از مجموعه «تأملاتی در نقد علوم انسانی» است، به تبیین آغاز شکل گیری علوم انسانی مدرن، ماهیت و جایگاه آن در عالم تاریخی غرب مدرن می پردازد و در ادامه یکی از طرح های مهم در مسیر سیطرۀ غرب زدگی شبه مدرن، و سپس نهادینه کردن و ترویج علوم انسانی مدرن در ایران و نهادسازی برای آن است نیز مورد مطالعه قرار می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما