loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در جست و جوی روش: سردرگمی در پژوهش علوم اجتماعی

ناشر ترجمان علوم انسانی

نویسنده جان لو

مترجم سید مجتبی عزیزی

ویراستار سعید زاهدی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41595 10003022
149,000 134,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب بررسی ای در مسئله روش است.
استدلال کتاب این است که روش در علوم اجتماعی (و نیز علوم طبیعی) به واسطه مجموعه ای از چشم بندی ها قرن نوزدهمی و یا حتی قرن هفدهمی اروپایی ـ آمریکایی ها ایجاد شده است. بنابراین روش در فهم و ارائه خود دچار اشتباه است. نویسنده در این کتاب نشان داده است که روشْ مجموعه ای کم و بیش موفق از روندهای گزارشدهی دربارۀ واقعیت مفروض نیست. بلکه اثرگذار است. روش به تولید واقعیت کمک می کند. روش چنین کاری را آزادانه و دل بخواهانه انجام نمی دهد. روشْ ترتیبات و نحوۀ گردآوری چیزها ــ و تلقی از ترتیبات آن چیزهاـ را تولید می کند که می توانستند به صورت دیگری نیز باشند. اما چگونه به چنین چیزی بیاندیشیم؟ چگونه از این ایده، که روش مجموعه ای تکنیکی (یا اخلاقیاتی خاص) از روندهاست که باید به شیوه ای کاملاً مشخص به کار گرفته شود، نجات یابیم؟ چگونه از قانون گذاری هایی که در کتابهای درسی درباره روش می شود نجات یابیم؟ چگونه از تلقی های کامل شده و بسته شده موجود از روش خلاص شویم؟ چگونه از قطعیت های بدون تردید متافیزیکی اروپایی ـ آمریکایی فاصله بگیریم؟ در این کتاب کوشید شده است تا مجموعه ای از واژگان برای فکر کردن دربارۀ روش، عملکرد و کارکرد آن تولید شود. با پیروی از نویسندگانی در تاریخ، فلسفه و جامعه شناسی علم مفهوم «روش» توسعه داده شده است، به حدی که نه تنها شامل آنچه اکنون به شکل متن ها و تولید آنهاست بشود، بلکه شامل سرزمین ِ منشاء ها و پشتیبانی های مخفی آنها نیز بشود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما