loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

المعجم الموضوعی لکتاب الغدیر: الفهارس الموضوعیة - المجلد الاول: المواضیع و المعصومون (علیهم السلام)

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در این فعالیت پژوهشی هر مطلب قابل توجهی که در منبع مورد نظر آمده است در قالب عبارتی کوتاه زیبا و شیوا که معمولا از 2 یا 3 کلمه تشکیل شده ارائه می گردد. در نمایه ها اصطلاحات و اعلام و آثار یک علم محور قرار گرفته و توضیحی درباره آن بیان می گردد و مجموعه نمایه های مربوط به یک موضوع در ذیل یک عنوان رایج که «کلیدواژه» نام دارد نمایش داده می شود.
محققان با جستجو در کلیدواژها به اصطلاح مورد نظر خود دست یافته، نمایه های ذیل آن را مطالعه کرده، در صورت لزوم با توجه به آدرس، به خود منبع رجوع می کنند. این اثر پژوهشی که به نام المعجم الموضوعی لکتاب الغدیر عرضه می گردد مشتمل برحدود 17000 نمایه ترکیبی و حدود 4500 کلیدواژه می باشد. بیشتر کلیدواژه ها کلیدواژه های اصلی است که نمایه ها در ذیل آن می آید ولی برخی از کلیدواژه ها ارجاعی است. فلسفه کلیدواژه های ارجاعی این است که برخی اصطلاحات و اعلام افزون بر تعبیر رایج و مرجح با تعبیراتی غیرمرجح نیر به کار می رود و ممکن است محققان از راه تعبیرات نامرجح به جستجوی مطلبی بپردازند؛ از این رو واژه های نامرجح نیز به مثابه کلیدهای ارجاعی در نظر گرفته شده است.
نمایه های این مجموعه در چند بخش ارائه شده است:
1-نمایه های مربوط به اصطلاحات
2- نمایه های مربوط به آثار، یعنی آثاری که در کتاب الغدیر به بررسی آنها پرداخته شده و درباره مؤلف یا شارح یا ضعف و قوت کتاب مطلبی آمده است یا تنها مطلبی از آن اثر نقل شده است.
3- نمایه های مربوط به اعلام الغدیر، با توجه به این که موضوع کتاب الغدیر بررسی حدیث شریف غدیر در طول تاریخ است. لازم بوده که تمام رجال سند در طبقات مختلف تاریخی و نیز تمام کسانی که در طول تاریخ راجع به این حدیث شریف سخنی گفته یا اثری به نگارش در آورده اند، مورد بررسی قرار گیرند و شرح حال آنان هرچند به طور مختصر مطرح گردد، از این رو سهم وافر وقابل توجهی از مطالب کتاب الغدیر به شرح حال اعلام مربوط به حدیث غدیر اختصاص یافته است.
این اثر پژوهشی در 2 جلد عرضه می گردد: جلد اول فی الموضوعات؛ جلد دوم فی الاعلام و الآثار
امیدواریم این اثر که گامی ناچیز در راه نشر ولایت مولای متقیان امیرالمؤمنین علی علیه الصلوة والسلام است مورد رضایت حق تعالی واقع شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما