loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بهشتی از زبان بهشتی (خاطرات شهید آیت الله سید محمد حسینی بهشتی) - جلد سوم

ناشر شرکت تعاونی کارآفرینان فرهنگ و هنر

ویراستار حمیده حسینی هنجنی

تحقیق و تنظیم کتاب فرامرز شعاع حسینی

مستندساز سید محمد حسینی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 504

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«بهشتی از زبان بهشتی» از چند جهت اهمیت ویژه ای دارد. یکی از این جهت که این کتاب روایت زندگی شهید مظلوم محمد بهشتی است و از سویی هم یک نوآوری در عرصه تدوین تاریخ شفاهی است.

مخاطب در این کتاب جنبه های مختلف زندگی شهید بهشتی را از زبان خود او می خواند. به طوری که برای تدوین این اثر از تمام مکتوبات شهید و بیانات منتشر نشده ایشان استفاده شده که از طریق مرکز حفظ آثار ایشان در دسترس نویسنده قرار گرفت. همچنین به جراید و نشریاتی که در مورد ایشان مطلبی نوشته و یا صحبت های ایشان را منتشر کرده بودند، مراجعه و سخنان مرتبطشان با هر بخش را به صورتی مرتب، به شکل خاطرات چاپ شده است.

نگارش و تهیه این کتاب ۷ سال به طول انجامید، چراکه هم خود نویسنده نسبت مطالب و شخصیت شهید حساسیت داشته و هم رجوع به منابع و دسته بندی هر کدام از فصول زمان بر بوده است.

این کتاب در مجموع سه جلد است: جلد اول روایت زندگی شهید از زبان خود شهید می پردازد و خاطرات ایشان را از هنگام تولد و کودکی، تحصیل، ورود به حوزه علمیه، سفر به آلمان، آشنایی با امام خمینی، برگشت از آلمان و ورود به مسائل سیاسی و مبارزاتی، ماجرای زندانی شدن و انقلاب اسلامی و مسئولیت هایی که در نظام داشتند را تا زمان شهادت ایشان دربرمی گیرد.
این جلد از کتاب یازده فصل دارد که فصل آخر آن تحت عنوان «سکوت» به پاسخ شبهاتی می پردازد که در مورد شهید مطرح شده بود. عنوان این فصل هم از عملکرد خود شهید برداشت شده است؛ چراکه این بزرگوار هیچ گاه برای دفاع از خود لب سخن باز نکردند. به طور کلی گفته اند که زمان، زمان شایعات بوده و بازار شایعات داغ است و بعد هم از توطئه دشمن خبر داده و گفته اند که دشمن از این طریق میخواهد شخصیت های نظام را بد نام کند.

جلد دوم به نظرات ایشان در مورد حکومت اسلامی و جامعه اسلامی میپردازد و جلد سوم هم مجموع اسناد و عکس هایی است که از زمان زندگی ایشان تا لحظه شهادت را شامل می شود.

این اثر مجموعه کاملی برای کسانی است که می خواهند در مورد زندگی شهید بهشتی تحقیق مستند انجام دهند و همین طور برای افرادی که در مورد تدوین تاریخ شفاهی تحقیق می کنند نیز بسیار مفید است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما