loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرگ و جاودانگی

مقالاتی از هیوم، راسل، فلو، افلاطون، هیک و اولن

5 (1)

ناشر دفتر پژوهش و نشر سهروردی

مترجم سید محسن رضازاده

ویراستار علمی مصطفی ملکیان

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 207

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

دغدغه ی جاودانه بودن یا جاودانه نبودن انسان، عمری به درازای عمر اندیشه ی بشری دارد و ریشه ی آن در درد و عشقی است که آدمی در ژرفای جان خویش نسبت به جاودانگی احساس می کند. جاودانگی و خلود نفس، و بقای پس از مرگ آموزه ای است که از عناصر اصلی نظام اعتقادی بسیاری از ادیان به حساب می آید و از این رو، طبیعی است که اذهان بسیاری از اندیشه ورزان را در طول تاریخ به خود مشغول دارد.

مجموعه ی نوشتار حاضر در صدد پاسخ به این پرسش است که آیا برای انسان ورای مرگ، بقا یا امکان بقا وجود دارد؟ مراد از مرگ، این واقعیت مشهود و انکار ناپذیر است که روزی بدن انسان آثار حیات خود را از دست داده، متلاشی می گردد و مراد از بقا، بقای شخص و حفظ هویت او پس از مرگ است.

مرگ و جاودانگی مرکب از ترجمه ی یک مقدمه و شش نوشتار درباره ی بقا و جاودانگی انسان پس از مرگ است. هریک از این نوشتارها توسط یک فیلسوف برجسته در یک مقطع زمانی خاص به نگارش درآمده است. نویسندگان این مجموعه به ترتیب عبارتند از: دیوید هیوم، برتراند راسل، آنتونی فلو، افلاطون، جان هیک و جفری اولن. مجموعه ی نوشتارهای حاضر توسط لوئیس پوی من (Louis P. Pojman) در بخش ششم از کتاب: Philosophy of Religion: An Anthology که با ویراستاری وی انتشار یافته، گنجانده شده است. کتاب یاد شده گلچینی است از آثار مختلفی در زمینه ی فلسفه ی دین و در مجموع دائرة المعارفی کوچک اما غنی در این زمینه به شمار می آید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما