loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام سنتی در دنیای متجدد

مجموعه آثار دکتر سید حسین نصر (5)

ناشر دفتر پژوهش و نشر سهروردی

نویسنده سید حسین نصر

مترجم محمد صالحی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 543

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

«اسلام سنتی در دنیای متجدد» یکی از چند کتاب دکتر سید حسین نصر است که به شرح و تبیین «اسلام سنتی» می پردازد. به اعتقاد او، «اسلام سنتی» نه فقط یک حقیقت تاریخی، بلکه حقیقتی است زنده و پویا. با توجه به اهمیت موضوع، بخش های چهارگانه ی کتاب حاضر به همراه مقدمه و موخره ی آن که در قالب هجده فصل در اختیار فارسی زبانان قرار گرفته است، به خصوص بر وجوه تمایز میان «اسلام سنتی» و «بنیادگرایی» از یک سو، و «تجدد» از سویی دیگر متمرکز شده است.
وی معتقد است از هنگامی که اصطلاح «fundamentalism» در غرب متداول شد، و واژه هایی مانند «بنیادگرایی»، در زبان فارسی در مقابل ان وضع گردید، بسیاری کوشیده اند اسلام و دنیای اسلام را به دو گروه متجدد و یا «لیبرال»،و بنیادگرا یا «رادیکال» تقسیم کنند، و هر فرد یا گروهی را که به دفاع از تعالیم سنتی اسلام برمی خیزد، بنیادگرا بخوانند، و متأسفانه بسیاری از نویسندگان مسلمان نیز خواسته و ناخواسته پا جای پای آنان گذارده اند. توجه به این پیشینه ی فرهنگی، نویسنده را بر آن داشته تا در آثار متعدد خود، و به ویژه در این کتاب، حقایق اسلام سنتی را آشکار، و تمایز آن را هم از تجدد و هم از بنیادگرایی روشن سازد.
به اعتقاد نویسنده آینده ی مسلمانان در واقع، در گرو نتیجه ی این نزاع و تقابل است؛ چالشی که کم تر و رهبر فکری و دینی ای را می توان در کشورهای اسلامی یافت که ناگزیر به ورود در آن نشده باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما