loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قندان های همیشه پر: روایت هایی کوتاه از مقاومت های مردمی در مقابل قانون ممنوعیت روضه

چهل روایت کوتاه از مقاومت مردم مقابل ممنوعیت روضه و عزاداری در عصر رضاخان

ناشر بوی شهر بهشت

نویسنده علیرضا اشرفی نسب

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 56

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب شامل 40 روایت کوتاه از مقاومت مردم مقابل قانون ممنوعیت روضه و عزاداری در عصر رضاخان است و در قالب داستانک هایی از خاطراتی که به همت دبیرخانه طرح ملی گوهر شاد جمع آوری شده، منتشر شده است. قطره ای از دریای آن روزها، روزهای دفاع، دفاعی که شهید و زخمی و زندانی هم کم نداشت، مقابل قلدری به اسم رضاخان که آمده بود به خیال خودش مردم را از خرافات و قید و بند دینی آزاد کند، تراشیدن ریش، بهانه، علامت رمز، پذیرایی اجباری، بی حرمتی، قندان های همیشه پر، مثل قارچ، روضه، خارج از شهر، تعطیلی در اوج روضه، روضه خوان معلم، فال گوش و.... برخی از عناوین داستان های کوتاهی است که به زیبایی خاطرات ممنوعیت روضه و عزاداری را در دوران رضا خانی روایت می کند.

این کتاب بر اساس گفته ها و خاطرات افرادی همچون ملکه اسماعیل زاده، ابراهیم باغبان حقیقی، ثریا قزلی، احمد علی داوودی، محمد باقر زینلیان، محمد باقر یگانه، روایت شده است و این مصاحبه ها به همت گروه مصاحبه، مهدی عشقی رضوانی، قربان ترخان، اسماعیل شرفی و رضا پاکسیما تنظیم شده است.

علیرضا اشرفی، مولف این اثر در بخشی از داستان کوتاه قندان های همیشه پر آورده است: برای نان شبشان مانده بودند، روزگار سختی بود، با همه این سختی و بی چیزی شله زرد جزء واجباتشان بود. قند هم گران بود. یک قندان پر قند می شد، یک تومان یعنی پول دو متر زمین، اما قندان های روضه خوانی همیشه پر از قند بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما