loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ابو وصال: نیم نگاهی به زندگی شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری

4.2 (4)

ناشر شهید کاظمی

نویسنده محدثه علیجان زاده روشن

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 136

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب ابو وصال: نیم نگاهی به زندگی شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری است. این کتاب نوشته محدثه علیجان زاده روشن است و در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

شهید محمد رضا دهقان امیری متولد 26 فروردین ماه سال 1374 در تهران دیده به جهان گشود. محمد رضا از نسل چهارم فرزندان حضرت روح الله (ره) بود که برای دفاع از حرم هجرت کرده و به شهادت رسید. محمد رضا دانش آموخته دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام صادق (ع) و دانشجوی سال سوم فقه و حقوق اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری بود. از صفات بارز اخلاقی محمدرضا می توان به خوش خلقی و خلوص نیت در انجام وظایف دینی و امور خیر اشاره کرد.

در تاریخ 21 آبان ماه سال 1394 با عنوان بسیجی تکاور راهی سوریه شد و همزمان با آخرین روزهای ماه محرم الحرام در نبرد با تروریست های تکفیری در حومه حلب طی عملیات محرم خلعت شهادت پوشید و در تاریخ 25 آبان در امامزاده علی اکبر چیذر به خاک سپرده شد.

این اولین کتاب از مجموعه مدافعان حرم انتشارات شهید کاظمی است. کار تدوین خاطرات و زندگی این شهید والامقام را محدثه علیجان زاده روشن برعهده داشته است و خاطرات این شهید را در قالب کتاب گردآورده است.

به شهدا خیلی علاقه داشت. از دوران دبیرستان این علاقه‌مندی شدیدتر شد. شهید اصغر وصالی،‌ فرمانده شهر پاوه موردتوجه خاص او بود و برای همین هم در سوریه، اسم مستعار خودش را «حسین وصالی» گذاشت. حتی این اسم را روی اسلحه‌اش حک کرده بود و از دوران آموزشی‌اش در ایران تا عملیات‌هایش در سوریه تفنگش با این اسم مشخص بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سید

سلام
کتاب خیلی خوبیه

22 تیر 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما