loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نیچه و مدرنیته

ناشر پرسش

نویسنده تروند برگ اریکسن

مترجم اردشیر اسفندیاری

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 480

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

قطاری از مسیر خود خارج شده است. در اثر برخورد بیرحمانه این قطار نمای عمارتی قدیمی ویران می شود. گروهی از مردم با حیرت به این فاجعه می نگرند. طنین لاشه وارونه لوکوموتیو هنوز در گوش می پیچد.
صحنه ای که در بالا وصف شد، طرح روی جلد یکی از کتاب های نیچه است. نیچه سلسله ای از پرسش های بی پاسخ و بنیادین در برابر سنت متافیزیکی و دینی مطرح کرد. پرسش هایی که تا امروز نیز بی پاسخ مانده اند. نیچه به دانش، خردورزی، حقیقت و تکامل که مدرنیته با هیبت و ترسی دینی به آن ایمان داشت بی توجه بود. برای او این هنر، جسم اوهام، شهود، و فی البداهگی نیروهای افلاکی اند که زندگی و جهان بشر را نظم می دهند.

در این کتاب نویسنده بر این وجوه از آثار نیچه توجه کرده است. وجوهی که سبب شده تا نیچه را نه تنها در ایتالیا و فرانسه بلکه در دانمارک و آلمان نیز به عنوان نیای خرد و فلسفه جدید بشناسند.
کتاب حاضر فقط یک معرفی گسترده از نیچه و جایگاه تاریخی اش نیست. تروند برگ اریکسن همچنین نشان می دهد که جریان های فکری عمده در قرن بیستم چگونه به اشکال متفاوت از نیچه متاثر بوده اند. زیرا آنها نیز به طرح همان پرسش های بنیادین پرداخته اند. پرسش هایی در اینباره که مدرنیسم چه عرصه هایی را در بر می گیرد و چگونه از مسیری که بر آن در حرکت بوده، بیرون شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مهان

نیای فلسفی قرن بیستم.با تاثیر بر افراد زیادی چون هایدگر ،فروید،و فوکو

4 بهمن 1396

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما