loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدارس جدید و نفوذ فرهنگی غرب در ایران

ناشر موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

تحقیق و تنظیم کتاب موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 280

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

در ادامه بررسی تاریخ معاصر ایران و مساله تهاجم فرهنگی در این مقطع تاریخ کشورمان، وضعیت آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور و تغییرات و تحولات و جهت گیری این مراکز آموزشی و علمی، در این جلد مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.
کتاب حاضر، چگونگی عملکرد استعمارگران را در هدف بسیار مهمی چون آموزش و پرورش و دانشگاه ها نشان می دهد. فرهنگ هر کشور و آموزش و پرورش آن، رکن اساسی استقلال یا وابستگی است. استعمار به خوبی می داند که با تسلط بر فرهنگ و آموزش هر کشور می تواندبدون احتیاج به نیروی نظامی، آن کشور را زیر سلطه خود بگیرد و بر مقدرات و منابع آن حاکم شود.
بررسی روند شکلگیری و عملکرد مدیران ارشد نظام آموزشی کشور در تاریخ معاصر، نشان می دهد که استعمار با اطلاع از اهمیت آن، با یک برنامه ریزی دقیق در ایحاد و اداره مدارس و دانشگاه ها، دخالت وسیع داشته است. عیسی صدیق، بنیانگذار دانشگاه تهران، به دعوت موسسه صهیونیستی راکفلر به آمریکا می رود و با کپی برداری از سیستم دانشگاه های آن کشور، نسخه دانشگاه تهران را تهیه می کند و به دعوت رضاخان به تاسیس آن اقدام می کند. مدارس ابتدایی و دبیرستانی نیز از سوی وابستگان به فرهنگ غرب و در پاره ای از موارد مستقیما توسط اتباع و کنسولگریهای خارجی دایر شده اند...
کتاب از 4 فصل زیر تشکیل شده است:
- تشکیل مدارس و دانشگاه ها
- اعزام دانشجو به خارج از کشور
- تشکیلات وزارتخانه های فرهنگ و معارف و آموزش کشور
- متولیان و تاثیرگذاران بر فرهنگ، آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما