loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه دینی و سکولاریسم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4217 10003022
10,000 9,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سکولاریسم به طور کلی به معنای دور گزیدن از دین است. بنابراین مکتب، انسان نیازی به دین و خداوند ندارد و تنها با کمک عقل خود می تواند به سعادت برسد. اولین نتیجه مکتب سکولاریسم، جریان سکولاریزاسیون است که طی آن دین از وجوه زندگی بشری جدا گردیده و به حاشیه رانده می شود. عامل اصلی سکولاریسم در سلیقه ای شدن دین در غرب ریشه دارد که دین را نه تنها اجتماعی نمی داند، بلکه در حوزه فردی نیز آن را همچون مد، سلیقه ای تلقی می نماید. اما مبانی عمده این مکتب را می توان مبتنی بر عقل محوری، اومانیسم، نسبیت گرایی، سنت ستیزی، لائیسیزم یا بی دینی، اباحی گری و علم پرستی به شمار آورد. در کتاب اندیشه دینی و سکولاریسم، مبانی اصلی سکولاریسم در مقایسه با اندیشه های اسلامی طرح و بررسی می شوند.

واژه سکولاریسم نخستین بار در قرن شانزدهم و هفدهم میلاد بکار رفت و منظور از آن نشان دادن تفاوت امور مقدس با امور نامقدس و دنیوی بود.
در قرن بیستم بار معنایی این واژه تغییر یافت و به مشرب خاصی اطلاق شد که در ضمن آن اداره نهادهای اجتماعی و جهت گیری کلان فعالیت های حکومتی از محدوده حاکمیت آموزه های دینی خارج شد و بر اساس علوم تجربی و حسی، این جهانی و غیر دینی سامان یافت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما