loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقش جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4222 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نقش جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی، نوشته جمیله علم الهدی است و در انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است.

سکولاریسم که مکتبی با هدف دین زدایی در اجتماع مسلمین به شمار می آید، به اشکال گوناگون اندیشه دینی را هدف قرار داده و یکی از مهم ترین حوزه های نفوذ آن نیز تعلیم و تربیت است. در این راستا سکولارها می کوشند با گسترش سیطه بر نظام آموزشی، آن را به سوی علم گرایی بدون معرفت دینی و روشنفکری مبتنی بر تعارض با دین سوق دهند.
در ایران نیز ریشه این اقدامات به عهد صفویه بازمی گردد. زمانی که عده ای سست عنصر به دلیل ضعف بینشی خود را تسلیم فرهنگ بیگانة غرب کردند. اینها بیشتر افرادی بودند که برای تحصیل دانش به کشورهای غربی فرستاده می شدند و سوغاتشان برای میهن همانا تنفر از فرهنگ بومی خود بود.

در کتاب نقش جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی چگونگی شکل گیری و گسترش این جریان دین زدا در نظام تربیتی ایران مورد بررسی قرار می گیرد. این کتاب شامل پیشگفتار، مقدمه و 4 بخش است. عناوین بخش های کتاب نقش جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی، عبارتند از:
سیر تحول تعلیم و تربیت کهن به تعلیم و تربیت جدید، تکوین و گسترش جریان روشنفکری، تأسیس مدارس جدید و تحلیل مبانی سکولار تعلیم و تربیت جدید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما