loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با نظام سرمایه داری - دفتر اول: ماهیت سرمایه داری مدرن

5 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده شهریار زرشناس

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 107

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 42304 10003022
55,000 49,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شهریار زرشناس از پژوهشگرانی است که با رصد جریان های فکری و فرهنگی کشور و نظام سلطه، به رهیافت های نظری مناسبی در زمینه تهاجم فرهنگی و راهکارهای نفوذ دشمنان در سه دهه اخیر در مراکز فرهنگی، آموزشی، هنری و حتی سیاسی کشور، دست یافته است. این کتاب به سفارش مرکز مطالعات راهبردی فرهنگی ژرفا و برای آشنایی مخاطبان عمومی با نظام سرمایه داری و ماهیت سرمایه داری مدرن نگاشته شده است.

این کتاب در سه فصل تنظیم و نگاشته شده است: «ماهیت و مختصات سرمایه داری مدرن»، «مولفه های بنیادین نظام سرمایه داری مدرن» و «سرمایه داری مدرن و یهودیت».

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «نظام سرمایه داری، تجسم و ظهور اقتصادی اجتماعی عالم مدرن است. مدرنیته نفس مدبر غرب مدرن است و برجسته ترین ویژگی آن، اومانیسم است. سرمایه و سرمایه داری در ذیل مدرنیته و عالم مدرن است که فعلیت و تحقق پیدا می کند و از این رو جان و جوهری اومانیستی دارد. اومانیسم همانا تجسم ولایت نفس اماره است و ماهیتی ضد اسلامی دارد، سرمایه داری مدرن نیز به تبع جوهر اومانیستی اش، جانمایه ضد اسلامی دارد. نظام سرمایه داری تجسم اقتصادی اجتماعی استکبار مدرن است و در تقابل ماهوی با اسلام و دین و دیانت قرار دارد.»

زرشناس در بخشی دیگری از کتاب می نویسد: «اسلام هیچ نظام و مناسبات بهره کشانه و ظالمانه و ناعادلانه و مبتنی بر تکاثری را نمی پذیرد و سرمایه داری مدرن همۀ این مولفه ها را داراست. نظام سرمایه داری در مبادی و غایاتش در تقابل و ستیز با اسلام و ولایت الهی و جهت گیری توحیدی قرار دارد و از این رو نظامی نامشروع است... سلطۀ نظام سرمایهداری مانع اجرای عدالت است و خصیصۀ بهرهکشانۀ این نظام ریشه در ماهیت استکباری آن دارد. اگر مکانیسم عمل و کارکرد نظام سرمایهداری، بهرهکشانه و ظالمانه نبود هرگز فقر و فاصله طبقاتی وحشتناکی که در اجتماعات سرمایهداری مدرن دیده می شود، پدید نمی آمد...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما