loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقاب های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد اول

ناشر انتشارات راهبردی نهاجا

نویسنده علی غفوری

ویراستار محسن میرزاخانی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 439

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جلد یکم این کتاب که اکنون در اختیار خوانندگان و علاقه مندان قرار گرفته به نقش نیروی هوایی در 6 ماه اول جنگ می پردازد. تاکنون عمدتا جنگ 8 ساله از زبان نیروهای زمینی و مردمی کشور روایت شده و عمده مردم شناخت کافی از رشادت ها و از خود گذشتگی های بیش از 50 هزار پرسنل نیروی هوایی کشور ندارند.
یکی از دلایل کمبود منابع در این بخش٬ تخصصی بودن ان و دیگری محرمانه بودن بخش بزرگی از اسناد و مدارک بخش هوایی تا چند سال قبل بود. به طور مثال نام خلبانان٬ نوع سلاحها٬ شکل عملیات٬ نام فرماندهان٬ آمار سقوطها...
اما خوشبختانه این روند از چندی قبل به همت دفتر پژوهشهای نظری و مطالعات راهبردی نهاجا تغییر کرد و با کمک ریاست این بخش سرتیپ خلبان دکتر نیک بخش حبیبی علاقمندان نظامی و غیر نظامی توانستند به این اسناد دست یافته و اقدام به بازخوانی تاریخ جنگ تحمیلی این بار با کمک اسناد بخش هوایی کنند.
این اسناد در کنار گفتوگوهای متعدد با خلبانان شجاع کشور نشان میدهد که نیروی هوایی چگونه در ماه های اغازین جنگ در حالی که بخش بزرگی از مسئولان و سایر قوا غافلگیر شده بودند صدام را از کرده اش به گونه ای پشیمان کردند که در همان هفته اول جنگ درخواست آتش بس کرد.
این کتاب شرح حال مردانی است که سرعت ارتش عراق را در تجاوز ابتدا کم کرده و سپس به توقف کامل رساندند.
کسانی که با گذر از دیوارهای اتش ابتدا پایگاههای هوایی٬ سپس بندرها٬خطوط انتقال نفت٬ ستون های زرهی٬مراکز فرماندهی٬پادگان ها و در یک کلام تمامی توان پشتیبانی ارتش عراق را منهدم کردند تا ناگهان سرعت پیشروی ده ها کیلومتر در روز این ارتش به صفر برسد.
کتاب٬ شرح حال مردان دلاور و سربازان حرفهای کشور است که در قالب اسکادران های رهگیر و بمب افکن٬ به چند گردان تکاوری٬ باقیمانده های چند تیپ زرهی و تیمهای اتش بالگرد هوانیروز در روزهای تنهایی یاری رساندند تا دشمن متوقف شود. مدتی بعد نیروی زمینی٬نیروهای مردمی و سپاه و مسئولان کشور توانستند خط دفاعی کشور را تقویت کرده و دشمن را در پشت دروازه های شهرهای مرزی زمین گیر کنند.
بیشتر اطلاعات و اسناد و مصاحبههای این کتاب برای اولین بار منتشر شده و روایت کتاب به گونه ای است که گروه های مختلفی از خوانندگان با سلایق مختلف را پوشش می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

داودطوفانی

سلام ،ضمن تشکر از زحمات شما،به کتابخانه های کشور هم بدهید تا کسانی که توان خریدش را ندارند ،امکان مطالعه کتاب رابدهید.

5 شهریور 1396

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما