loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانشنامه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران - جلد دوم: جغرافیای تاریخی ایران و جهان اسلام

ناشر خبرگزاری تسنیم

نویسنده علی اکبر ولایتی

با همکاری سجاد راعی گلوجه | ایمان نوروزی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 1040

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بازشناسی، بازخوانی و بازگویی عناصر فرهنگی و تمدنی اسلام و ایران از دغدغه های اندیشمندان دلسوز دنیای اسلام در عصر حاضر است. دانشنامه «فرهنگ و تمدن ایران و اسلام» به قلم دکتر علی اکبر ولایتی در پاسخ به همین دغدغه نگاشته شده تا در مجلدات مختلف، با بازخوانی ابعاد متنوع فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، زمینه ساز حرکت برای تثبیت پایه های بنای رفیع فرهنگ و تمدن اسلامی و شکل دهی به بنای تمدن نوین اسلامی باشد.
دانشنامه مذکور، در مقام یک اثر مرجع، خلأ پدیدآمده درباره این گونه مطالعات در نظام علمی کشور را تا حدودی مرتفع کرده و منبع تألیف و نگارش آثاری بی شماری در این حوزه می تواند باشد.
نویسنده در این کتاب، دیدی تاریخی به فرهنگ و تمدن اسلام و ایران دارد و این مقوله را از دیدگاه تاریخی مورد بررسی قرار می دهد. مهمترین وجه تمایز دانشنامه پیش ِروی با دانشنامه های عمومی مشهور، تخصصی بودن هریک از مجلدات آن است. تمرکز بر یکی از وجوه فرهنگی و تمدنی اسلام و ایران، هر جلد این دانشنامه را قادر می سازد به درستی و با ظرافت بیشتر، به موضوع مورد بحث بپردازد و همه زوایای پیدا و پنهان موضوع را در پیشگاه خواننده فرهیخته روشن کند.

«.... فرهنگ و تمدن اسلام و ایران پدیده ای قابل توجه و اثربخش در ساختار کل فرهنگ تمدن بشری است که احیا، دوام و توسعه آن در دوران معاصر و به ویژه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بی تردید به بررسی همه جانبه آن از حیث تاریخی بستگی دارد. کسانی که با روندها و الگوهای تاریخی کشورهای مختلف جهان آشنا هستند همواره از روند گسترش و غنای فرهنگ و تمدن اسلام و ایران اظهار شگفتی می کنند...».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما