loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

باروری های پزشکی از دیدگاه فقه و حقوق

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدرضا رضانیا معلم

زیر نظر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 566

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 42971 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از پدیده های دانش پزشکی باروری های پزشکی است. این رخداد نسبت به رهاوردهای دیگر علمی امتیاز خاصی دارد و از جنبه های گوناگونِ جنین شناسی، روان شناسی، جامعه شناسی و در نهایت از دیدگاه فقهی و حقوقی قابل بررسی است.

تحقیق حاضر درصدد است که میان عرصه دانش جدید پزشکی و دانش فقه (فقه شیعه و اهل سنت) و حقوق (ایران و پاره ای کشورهای دیگر) تعامل و سازوکار مناسب ایجاد نماید. از این رو در سه بخش پزشکی (موضوع شناسی) فقهی (حکم شناسی) و حقوقی (وضع حقوقی و اثرشناسی) تدوین گردیده است.

محوری ترین پرسش ها دو پرسش زیر می باشد:
1. آیا تولید نسل (در اسلام) منوط به رابطه زوجیت است؟ به تعبیر روشن تر آیا باروری پزشکی به طور کلی و تزریق اسپرم یا تخمک بیگانه و یا بهره گیری از رحم جانشین به طور خاص جایز است یا نه؟
2. وضع حقوقی (نسب) فرزند به دنیا آمده و آثار حقوقی آن چیست؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما