loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی تطبیقی نسخ در قرآن کریم

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید عبدالرسول حسینی زاده

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 308

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43004 10003022
43,000 38,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر، پژوهشی در زمینه مبانی نظری نسخ در قرآن و فرق آن با بداء است.
در ابتدای این اثر تعریفی لغوی و اصطلاحی از نسخ و حقیقت آن از دیدگاه قرآن کریم ارایه شده و پس از آن تفاوت نسخ با بداء و تفاوت آثار آن دو بررسی شده است.
آنگاه به بیان شرایط نسخ، ناسخ و منسوخ پرداخته شده و امکان وقوع نسخ در قرآن و دلایل موافقان و مخالفان امکان وقوع آن مورد بررسی قرار گرفته و آیاتی از قرآن کریم که در آن ها نسخ صورت گرفته است، مورد تجزیه و تحلیلی قرار گرفته است.
نویسنده در ادامه به حکمت وقوع نسخ در قرآن اشاره نموده و گونه های مختلف آن اعم از نسخ در حکم و تلاوت را معرفی کرده و ادعای وقوع نسخ در بیست آیه در قرآن کریم و نقد نظریات مطرح شده در مورد آن ها منعکس شده است.
نویسنده زیاده روی در شمار آیات منسوخ را اشتباه دانسته و دیدگاه های برخی از مفسران شیعه و اهل سنت را در این زمینه منعکس کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما