loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی مبانی فرهنگ غرب و پیامدهای آن

4 (1)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده حبیب الله طاهری

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 381

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43009 10003022
45,000 40,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مصون سازی جامعه در برابر تهاجم فرهنگی بیگانگان و دفاع از حریم دین و فرهنگ بومی، نیاز به استفاده از روش های منطقی و کارآمد دارد. افزایش سطح آگاهی مردم - به ویژه نسل جوان - از جمله آنها بلکه بهترین شیوه است. برای دسترسی به این مقصود از یک سو معرفی مکتب و هویت دینی - ملی خود و از سوی دیگر، نشان دادن ابعاد فرهنگ بیگانه می تواند یاری کند تا در هنگام هجوم، نشانه ها را بشناسند و با معیار و میزان، اندیشه و فکر خود را از آفتها نگه دارند.

مباحث این کتاب در دو بخش "معرفی فرهنگ غرب" و "پی آمدهای فرهنگ غرب" نگاشته شده است.
نگارنده در آغاز کلیاتی درباره ویژگی های عمومی فرهنگ، و مقایسه فرهنگ اسلامی و فرهنگ غرب مطرح می سازد؛ سپس به اصول حاکم بر فرهنگ اسلامی اشاره می کند؛ آن گاه اصول حاکم بر فرهنگ غرب را با موضوع اومانیسم، راسیونالیسم، لیبرالیسم، سکولاریسم، دموکراسی، سیانتیسم (اصالت علم) و ناسیونالیسم بررسی و ارزیابی می نماید.
نقش آموزه های فلسفی درگسترش فرهنگ (اعم از فلسفه در یونان باستان، قرون وسطی و دوران نوزایی) مبحث پایانی بخش نخست کتاب است.
در بخش دوم نیز، پیامدهای فرهنگ غرب با این موضوعات بررسی می شود: دین زدایی، اخلاق زدایی، از خود بیگانگی، تساهل و تسامح، اختلاف قرائت ها، پلورالیسم دینی، و اصلاحات.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما