loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاثیر علوم ادبی در فهم قرآن

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمد فلاحی قمی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 348

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43136 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع اثر حاضر، بررسی نقش «ادبیات عرب» در برداشت صحیح و «فهم آیات قرآن» است.
نگارنده در بخش های گوناگون، ابتدا یکی از قواعد دستور زبان عرب را تشریح نموده و سپس آیه ای را که باید با این قاعده مورد بررسی قرار بگیرد ذکر نموده و در ادامه به تفاسیری که از آن قاعده استفاده نموده و یا به آن بی توجهی کرده اند اشاره نموده و با یکدیگر مقایسه کرده است.
از سیزده علمی که به عنوان علوم ادبی مطرح اند، تنها برخی از مباحث علوم لغت، صرف، نحو، معانی، بیان و بدیع مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیق در حوزه کتاب های تفسیری، علوم قرآنی، فقهی، لغوی، تاریخی، ادبی و رجالی بوده است.
بخش اول به بیان کلیات اکتفا نموده و در آن به تعریف و تاریخ علوم ادبی و نیز عوامل اختلاف مفسران در تفسیر پرداخته شده است.
در بخش بعدی به تاثیر علوم صرف، نحو و لغت در تفسیر به روش مذکور پرداخته شده و در بخش پایانی این نتیجه گرفته شده است که علت انحراف مکتب های منحرف فکری اسلامی، عدم دقت کافی در ادبیات است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما