loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تبعید و حقوق تبعیدی در اسلام

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده نجم الدین مروجی طبسی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 480

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43150 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این نوشتار از منظری فقهی و با رویکردی تطبیقی دیدگاه های مذاهب مختلف اسلامی در مورد حقوق تبعیدی ها در قوانینن حقوقی و فقهی اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
نویسنده ذیل برخی از آیات و روایات و از نگاه تمامی مذاهب فقهی شیعه و اهل سنت به بیان نظریات فقهای مسلمان در مورد تبعید و حقوق تبعیدی پرداخته و مبانی فقهی مشروعیت تبعید، موارد غیر مشروع آن، موارد جواز نفی بلد و تبعید، ادله فقهی موافقان و مخالفان مجازات به وسیله تبعید و برخی از مصادیق آن را به صورت مبسوط بیان کرده است.
تبعید قاتلان و خون ریزان، تبعید در مورد فحشاء و منکرات اجتماعی مانند زنا و لواط، ویژگی های محل تبعید کردن افراد جانی و خطرناک، تبعید به سبب جرایم دولتی و ایجاد خطر برای امنیت جامعه اسلامی و موارد تبعید برای کسانی که در جامعه ایجاد انحرافات فکری می کنند و ادله فقهی آنها از دیدگاه مذاهب اسلامی از اصلی ترین مندرجات این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما