loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الگوی توسعه آلمان و دلالت های آن بر مدیریت جهادی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر پژوهشی است پیرامون بررسی تجربه کشور آلمان در پیشرفت و بازسازی در شرایط پس از جنگ جهانی دوم و استفاده از این تجربیات در تدوین الگوی بهینه مدیریت جهادی که در این برهه از زمان یک الزام در نحوه مدیریت کشور است.

در این کتاب سعی شده است که به دور از هر نوع یک جانبه نگری و تعصب با شناخت دقیق شرایط کشور آلمان پس از جنگ جهانی دوم و پس از آن شناخت دقیق سیاست ها، برنامه ها و ساختارها و شرایطی که موفقیت آلمان را رقم زد، جنبه های ایثارگرایانه و فداکارانه و درعین حال الزامات یک حرکت اقتصادی و سیاسی اجتماعی در پیشرفت کشور بر اساس مدیریت جهادی را با توجه به تجربه نمونه آلمان برشمارد و منبعی باشد برای برنامه ر پیزان و صاحبنظران در استفاده از تجربه کشور آلمان در این زمینه.

البته عمق نگاه این کتاب بیشتر بر فرایندها و برنامه های مؤثرتر در موفقیت آلمان بوده است با ذکر این نکته که نمونه پیشرفت آلمان، نمونه های درون نگر، خود اتکا و ملت محور است، نه موردی بیرونی و مداخله گرایانه که بر اساس نسخه های دیگران و اجرای گروهی خاص باشد.

این کتاب در پنج فصل آماده شده است و هر فصل با نامی مجزا که تقریباً نشان دهنده محتوای فصل است مشخص شده است، در یک روال منطقی اولین فصل به چیستی و چرایی مدیریت جهادی اختصاص یافته است که نشان می دهد کشتی پر عظمت جمهوری اسامی ایران در کجای پهنه گیتی قرارگرفته و وضعیت فعلی و هدف آینده اش چیست و چرا به مدیریت جهادی نیاز دارد، مؤلفه های مدیریت جهادی برشمرده شده است و تعریف رهبر انقلاب از این الگوی مدیریت ایرانی- اسامی احصا شده است.

در فصل دوم کتاب به چرایی انتخاب آلمان پرداخته شده است، پس از آشنایی بیشتر با کشور آلمان و مروری کوتاه بر تاریخچه شکل گیری آن و همچنین نقش آفرینی آن در طول قرن بیستم به توصیفی از وضعیت آلمان در برهه بعد از جنگ جهانی دوم و پیشرفت سریع آن کشور در زمانی کوتاه پرداخته شده است و توضیح داده شده که چرا نمونه پیشرفت آلمان میتواند در مدیریت جهادی فرایند پیشرفت ایران مورد توجه قرار گیرد.

در فصل سوم به صورت مشخص و با ذکر جزئیات با چگونگی پیشرفت آلمان آشنا می شویم و با آوردن استنادهای مختلف برنامه ها و سیاست های خاص آلمانی ها در نحوه هدایت جامعه شان به سمت پیشرفت و آبادانی تشریح شده و به همین علت باز رجوعی می شود به عمق ویرانی و خرابی آلمان پس از جنگ جهانی دوم تا واضح گردد که آلمانی ها از چه شرایطی به چه شرایطی رسیدند.

فصل چهارم به ریشه یابی و عوامل مؤثر در موفقیت آلمانی ها می پردازد و اینکه آلمانی ها چگونه توانستند از پس امری که غیرممکن به نظر می رسید برآیند. در فصل پنجم هم در قالب یک نتیجه گیری به ارائه نکاتی که گمان می رود از دل تجربه آلمانی ها برای کشور ما مفید باشد پرداخته می شود، البته در مورد فصل پنج می توان به پایانی باز نیز اشاره داشت، زیرا نقطه عطف های بسیاری در فراز و فرود تاریخ آلمان و موفقیت این کشور در برهه های مختلف پس از جنگ وجود دارد که برای هر خواننده ای میتواند الهام بخش نکته ای خاص باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما