loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیرت کوروش کبیر: داستانی تاریخی و سیاسی

ناشر امیرکبیر

نویسنده گزنفون

مترجم غلامعلی وحید مازندرانی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 320

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

سیرت کوروش کبیر داستان تاریخی گزنفون، تاریخ نویس یونانی است که باید آن را بیشتر با آثار فلسفی او مانند ممورابیلیا یا آپولوژی سقراط مربوط دانست تا با آثار تاریخی وی.
مؤلف چنان که از عنوان اثر برمی آید نه تنها از تربیت کوروش، بلکه از تمامی زندگی شخصیتی بحث می کند که در میان یونانیان، هرودوت و کتسیاس پزشک معاصر گزنفون که در دربار اردشیر زندگی می کرد از او سخن رانده بودند.
کوروش شخصیتی تاریخی بود، و به دوره ای نسبتاً دور تعلق داشت و همین امر به گزنفون امکان داد تا کارهای بی شمار و مهم او را به گونه ای آزاد، آرمانی کند و همچون الگوی انسان و پادشاهی معرفی نماید که تحت تأثیر فلسفه سقراطی در آرزوی تحقق آن بود.
این اثر علی رغم دقت های تاریخی و جغرافیایی و اطناب برخی از فقرات که هدف آن بیشتر اخلاقی و آموزشی است، موفقیتی شایان در نزد قدما و متأخرین کسب کرد و با توجه به مهارت و آشنایی کامل مؤلف به موضوعات فنی جنگ، نظر سرداران بی شمار رومی مانند لوکولوس و اسکیپتون را به خود جلب کرد و ماکیاولی در نوشتن زندگی کاستروچو کاستراکانه آن را به عنوان الگوی خود مورد استفاده قرار داد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما