loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چیستی فلسفه سیاسی در حوزه تمدن اسلامی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمد پزشکی

زیر نظر مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 224

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43570 10003022
1,700 1,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نگارنده در کتاب موضوع چیستی فلسفه سیاسی اسلامی را در قالب چهار گفتار طرح و بررسی نموده است:
1 - تعریف فلسفه سیاسی اسلامی، 2 - سرشت فلسفه سیاسی اسلامی، 3 - بنیادهای فلسفه سیاسی اسلامی، 4 - مسائل فلسفه سیاسی اسلامی.

وی در پایان چنین نتیجه می گیرد که "فلسفه و فلسفه اسلامی نوعی تفکر انتزاعی جوهرا مستقل از دین (چون دین امری انضمامی و نه انتزاعی است) در پرتو دین است که در اصل، در مقام نوعی سکنی گزیدن در عالم دینی یا بهره مندی از پرتو عالم دینی می باشد که فیلسوف سیاسی، سیر و سلوک عقلی خود را در آن عالم، با تفکر مفهومی بیان می کند دستاورد چنین تفکر و سیر و سلوکی، دانشی است که عنوان "اسلامی" را به خود می گیرد، چرا که در تمدن اسلامی، کلیت شئون فرهنگی در تابعیت از صورت نوعی و کل حاکم بر آن تمدن، محتوا و سرشتی یگانه یافته و آن چه دانش های اسلامی خوانده می شود، پدید می آید".

بدین سان در کتاب سعی شده سرشت حکم و آمریت، اطاعت و تبعیت، ضرورت و غایت جامعه و دولت، دلایل وجود دولت، و بهترین شیوه سازمان دهی به زندگی سیاسی به منظور غایات اساسی حیات، از منظر فیلسوفان اسلامی شرح و تبیین شود. "به طور کلی مهم ترین اشتغال خاطر فلسفه سیاسی اسلامی جست و جوی مبنایی برای عدالت و قانون عادلانه در جامعه است".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما