loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان های حکمت آموز

5 (1)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمد غلامی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 212

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ادبیات و به ویژه شعر و داستان از زیباترین و متعالی ترین جلوه های تمدن و فرهنگ انسان ها به شمار می رود و آینه تمام نمای روح و روان یک ملت است. داستان از آن جهت که با هنر گره خورده است، در میان مردم، جذابیتی فوق العاده دارد و طرح آموزه های تعالی بخش در قالب داستان ها و اشعار زیبا، ماندگارتر و اثربخش تر است؛ به طوری که قرآن کریم نیز با آن همه شرافت و بلندی رتبه اش، برای پیامبر گرامی اسلام، قصه ها و سرگذشت پیشینیان را نقل می کند تا او را آگاهی بخشد.

در این کتاب، علاوه بر داستان هایی که مؤلف با الهام از برخی روایات و تمثیل های کهن فارسی، نگاشته یا بازنویسی کرده است، داستان هایی نیز از اقوام و ملل گوناگون گردآوری شده است که همچون مثل ها و لطیفه ها، و جهه ای همگانی دارند و غالبا به فرهنگ و فولکور ملت ها تبدیل شده اند.

نخستین خصوصیت داستان های این کتاب، کوتاه بودن و نیز غافل گیر کننده بودن آن هاست و از این جهت سعی شده است داستان ها خسته کننده نباشند و جذابیت خود را برای همه نوع خواننده و قشری حفظ نمایند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما