loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حیات حقیقتی شگرف

5 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده نادعلی علی نیا خطیر

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 304

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43733 10003022
12,000 10,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده، در کتاب حاضر، بحث خود را در پنج فصل و یک خاتمه تنظیم نموده است:
فصل اول: کلیات که مشتمل بر بیان مسآله، اهداف و ضرورت ها، پیشینه تاریخی، تبیین واژگان و ... می باشد. در این فصل معانی حیات، روح و نفس تبیین شده و معنای مورد نظر مشخص شده است.
فصل دوم: حیات از نگاه فلاسفه؛ مشتمل بر مباحثی مانند: جایگاه فلسفی حیات، اثبات نفس، تجرّد نفس، جوهریت آن می باشد. همچنین در ادامه، ادلّه منکرین حیات و نقد و بررسی آنها تبیین شده است.
فصل سوم: (حیات از نگاه متکلمان) که شامل مباحثی مانند: حیات حقیقی مجرّد، حیات همان اجزای اصلیه، حیات به عنوان روح بخاری و حیات همان بدن مورد مشاهده، و سپس در ذیل هر کدام دیدگاه صاحبان آن رأی، بیان و در صورت لزوم به اختصار نقد و بررسی شده است.
فصل چهارم: حیات در زیست شناسی؛ در این فصل ضمن بیان ادلّه گوناگون منکرین حیات و یا کسانی که حیات را به همان اعمال فیزیولوژیکی تعبیر نموده و تقلیل می دهند، به نقد و بررسی آن پرداخته شده است.
فصل پنجم: حیات از دیدگاه کتاب و سنت؛ در این فصل پایانی به آیات و روایات مرتبط با مسأله حیات پرداخته شده و ظهورات آنها در تجرّد یا عدم تجرّد حقیقت حیات مورد توجه قرار گرفته است. در خاتمه نیز با مروری بر نتایج مباحث گذشته، دیدگاه مورد نظر تبیین شده است و پیشنهاداتی در راستای چگونگی ادامه تحقیق ات بیشتر در این زمینه ارائه می گردد. بخشی از نوشتار حاضر به شکل مستقیم متوجه شبهاتی است که از ناحیه بیوشیمیست ها و گروهی از فلاسفه غربی شاخص، درباره حیات مطرح شده است، لذا مباحثی طرح خواهد شد که ناظر به این شبهات بوده باشد. نگارنده با کمک قواعد فلسفی و بیان مباحث علمی روز، درصدد است تا در دل مباحث و حقایق زیستی، حقیقتی نورانی و خدایی را اثبات کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما