loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محبت الهی: بررسی تطبیقی مفهوم محبت در قرآن کریم و عهد جدید

ناشر سروش

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 260

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43735 10003022
14,000 12,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب " محبت الهی" به بررسی تطبیقی مفهوم محبت در قرآن کریم و عهد جدید می پردازد. مطالب این کتاب بر مبنای دو نص بزرگ دینی، " عهد جدید( معروف به انجیل)" و " قرآن کریم" پی ریزی و بهره گرفته شده است. لیکن برای تکمیل تحقیق از منابع مهم تفسیری درباره این دو کتاب و همچنین مقالات تحقیقی نگاشته شده در این زمینه استفاده شده است. وقتی از مطالعه تطبیقی یک " مفهوم" در قرآن کریم و عهد جدید سخن گفته می شود منظور مقایسه میان برداشت و تجربه روزانه مومنان به هر یک از این دو کتاب در باب آن مفهوم است، وگرنه قیاس علمی میسر نمی شود چرا که متن قرآن کریم بدون استثناء کلمه ای، وحی ثبت شده خداوندی است، حال آنکه مجموعه کتب عهد جدید، بنا به اعلام خود نویسندگان آن و قبول و باور علماء مسیحی و عامه مسیحیان، نوشته هایی توسط انصار حضرت مسیح (ع) و بعضی از تابعان انصار و حاوی داستان زندگی تبشیری ایشان است، و لذا تشخیص و تمییز کلام ناب وحی الهی – انجیل اولیه ای که به فرموده خداوند بر حضرت عیسی(ع) نازل شده است -، از میان مجموع گزارش ها و نقل قول های مضبوط در این کتاب حتی برای اهل تحقیق به سادگی میسر نیست.

نویسنده کتاب در این تلاش، هرآنچه در باب مفهوم " محبت" و مفاهیم واقع در حوزه معنایی آن، در میان کتب عهد جدید، و بیش از آن، در میان نوشته های مفسران عهد جدید یافته اند در چهار فصل از بخش اول کتاب ساماندهی کرده اند، و مشابهاً یافته های خود از قرآن کریم و احادیث معصومان (ع)، به علاوه تفاسیر علمای مسلمان در این باره را در سه فصل بخش دوم آورده اند، و نهایتاً در بخش آخر کتاب به مقایسه میان این نقل ها پرداخته اند. نحوه تنظیم و تلفیق و تدوین نقل ها در این اثر غالباً غیر مستقیم و به گونه ای است که در بعضی از قسمت های بخش نخست، تمیز میان بندی های عهد جدید و آراء مفسران آن از نظریات مستقل محقق به سادگی میسر نیست و این شاید از جهتی موجب روان تر شدن خوانش کتاب و، برای خواننده عام، حُسن باشد اما از جهت دیگر برای اهل دقت و تتبع ایجاد صعوبت کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما