loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الصحیفه الفاطمیه، ادعیه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها

5 (1)

ناشر قرآن و اهل بیت نبوت (ع)

نویسنده احمدرضا اخوت | شهربانو کندی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 126

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

هرگاه صحبت از دعا به میان می آید بیشتر به موضوع اظهار حاجت یا حوائجی خاص به درگاه خداوند به منظور برآورده شدن آنها توجه می شود و گویی همین بُعد از دعا برای دعا کننده کفایت می کند. اما با نگاهی به متن دعاهای موجود از ائمه اطهار، آنچه به روشنی به آن توجه شده، قرب به پروردگار متعال و دریافت ارزاق معنوی است. از سویی دغدغه های اجتماعی و رسیدگی به مشکلات دیگران نیز از دیگر نکات مهمی است که درباره دعا در اقوال ائمهبه آن توجه شده است. در این راستا ادعیه و نمازهای حضرت فاطمه زهرا به عنوان منبعی غنی می تواند مورد رجوع قرار گیرد. ادبیات ویژه، کم حجم بودن در عین جامعیت و گره گشا بودن از ویژگی های ممتاز ادعیه این وجود نورانی است. لذا بانوان برای تأمین توجه خود به خداوند (قانت شدن) در لابه لای مشغله هایشان و مردان برای تقویت توان اجتماعیشان (قوّام بودن) نیازمند چنین فرهنگ غنی ای هستند و این انگیزه اصلی در جمع آوری ادعیه و نمازهای حضرت در این مجموعه بوده است.
اهمیت دعا در برخورداری از رشد، علم، معنویت و هدایت را می توان از دو آیه زیر به دست آورد:
وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعُونی أَسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الَّذینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبادَتی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرینَ
پروردگارتان فرموده: مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم. آنهایی که از بندگی من کبر میورزند، به زودی با خواری وارد جهنم خواهند شد. (غافر/60)
وَ إِذا سَأَلَکَ عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْیَسْتَجیبُوا لی وَ لْیُؤْمِنُوا بی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ
هر گاه بندگانم سراغ مرا از تو گرفتند، بگو: من نزدیکم دعای دعا کننده را به هنگامی که مرا میخواند پاسخ میدهم بنابر این باید دعوت مرا بپذیرند و به من ایمان بیاورند شاید ارشاد شوند (بقره/ 186)
این کتاب به زبان عربی می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

علی نوروزی

بسیارعالی

23 شهریور 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما