loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دین پژوهی در جهان معاصر

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدجواد صاحبی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 160

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اقتضائاتِ نوشونده جهان معاصر ایجاب می کند که دین پژوهان، گوهر دین را در مصاف با مخالفان و رقیبان، تابنده و درخشان، نگه دارند.
پس از پیروزی انقلاب شکوه مند اسلامی، تلاش های دین پژوهانه عالمان، به این عرصه، رونق بیشتری بخشید و آثار متعدد و نشست های مختلفی برگزار گردید.

اثر حاضر، گردآوری مقالات و سخنرانی های دومین کنگره دین پژوهان کشور در اردیبهشت 1379 است.

در این اثر مقالات متعدّدی در موضوع دین پژوهی مانند طبقه بندی شبهات دینی، اقتضائات دین پژوهی در عصر جدید و بایسته ها و آسیب های متوجه دین و دین پژوهی، خاستگاه دین، نسبت بین علم و دین، ایمان و دین شناسی تاریخی، نواندیشی دینی معاصر و رسالت حوزه، روش شناسی تحقیقات در علوم اجتماعی و اینترنت و نیازهای دینی ارایه شده است.

در این مقالات به مسائل دیگری مانند تعارض عقل دین، کارکردهای دین، خاستگاه های غیرمعرفتی دین، تحلیل جامعه شناختی منشأ دین، تحلیل روان شناختی از دین، دلایل ضعف اثبات دین و استدلال های مطرح شده در این زمینه، ایمان گرایی، الهیات طبیعی، داده ها وحیانی و یافته های انسانی از دین، تحلیل های مصلحت گرایانه از ایمان و تبیین آموزه های دینی به وسیله علم و یافته های جدید بشری نیز پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما