loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عیان و نهان در گستره هستی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده حسن ممدوحی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 476

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43869 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر بیان مباحثی فلسفی و کلامی در زمینه توحید و جهان شناسی است.

در این نوشتار سعی شده است از زوایای مختلف به شگفتی های خلقت و آموزه های قرآنی و عرفانی در زمینه توحید و خلقت جهان هستی، مسأله نبوت، اخلاق و معاد پرداخته شده و ادله عقلی و نقلی مربوط به آنها بیان گردد.

نویسنده ابتدا تحلیلی فلسفی از مسأله وجود و مراتب موجودات ارایه نموده و سپس ویژگی های واجب الوجود را نسبت به ممکن الوجود بررسی نموده است. آنگاه به تجلیات حق تعالی در جهان هستی اشاره کرده و از دیدگاهی قرآنی و فلسفی به بحث در مورد ویژگی های نظام خلقت پرداخته است.
در ادامه وی به تبیین مسأله انسان شناسی و ارتباط ان با پرداخته و مباحثی در مورد معرفت نفس، سیر کمال انسان و نقش انبیای الهی در رساندن انسان ها به خداوند متعال مطرح نموده است.
در بخش پایانی کتاب وی به مسأله معاد و زندگی پس از مرگ اشاره کرده و از منظری فلسفی به مسأله حشر و نشر موجودات و توصیفی از برزخ و سیر برزخی انسان ارایه کرده است.

«وجه الله» با هر موجودی هست.
حصه وجودی هر موجودی همان «وجه الله» است.
همهٔ هستی مواجه و مصاحب با وجه حق است. این وجه همان صورت رحمانی، سعی و سریانی حق است که همهٔ اشیاء را فرا گرفته است: «برحمتک التی وسعت کل شیء»، و همهٔ اشیاء ناچار و لابد از او هستند: «لایمکن الفرار منه».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما