loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان سیاسی؛ داستان انقلاب: سیری در ادبیات داستانی سیاسی ایران و جهان

ادبیات و هنر - 8

ناشر سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

نویسنده محمد حنیف

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 735

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43931 10003022
185,000 166,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«داستان سیاسی داستان انقلاب» سیری در ادبیات داستانی ایران و جهان، در گروه ادبیات اندیشه پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه سامان یافته و از سه فصل به شرح زیر تشکیل شده است.
فصل اول: تعامل ادبیات داستانی و سیاست
فصل دوم: ادبیات داستانی سیاسی در ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی
فصل سوم: ادبیات داستانی سیاسی در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
این پژوهش فرضیه ای نداشته و اساس آن مبنی بر اکتشاف بوده است. همچنین شیوه پژوهش مبتنی بر روش کتابخانه ای و مصاحبه بوده است.
فصل اول آن به تعامل ادبیات داستانی و سیاست اختصاص یافته، در فصل دوم سیر تحول ادبیات داستانی سیاسی در سالهای پیش از انقلاب اسلامی بررسی شده است و در فصل سوم نیز وضعیت ادبیات داستانی سیاسی در سالهای پس از انقلاب اسلامی کنکاش شده است. آنچه این اثر را در مقایسه با آثار مشابه متمایز می کند، چند نوآوری ست:
الف) در این پژوهش، داستان سیاسی، تعریف، تاریخچه و سیر بررسی آکادمیک آن ارائه شده و همچنین نسبت آن با داستان انقلاب بررسی شده است.
ب) گونه بندی و زیرگونه های داستان انقلاب و داستان سیاسی ارائه شده است.
ج) آراء و نظرات صاحبنظران بسیاری درباره داستان انقلاب، داستان مذهبی و داستان انقلاب اسلامی، ویژگی ها و مصادیق آن بررسی شده است.
د) با ذکر مشهورترین رمان هایی که در جهان به ویژه در دنیای غرب (اروپا و امریکا) به خاطر مسائل سیاسی و اجتماعی با انتشار آنها مخالفت شده، واقعیات مربوط به دنیای کتاب و سانسور در غرب نشان داده شده است.
ه) با استفاده از آخرین آثار منتشر شده در حوزه ادبیات داستانی و مباحث تئوریک در این زمینه، کمبودها و نواقص کتاب های مشابه (که در تاریخ های گذشته منتشر شده اند و به طور طبیعی به آثار اخیر اشاره نکرده اند) رفع شده است.
و) کوشش نگارنده ضمن جمع بندی و نتیجه گیری در هر بخش، توجه به نظرات مختلف و گاه متضاد در باره ادبیات داستانی انقلاب بوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما