loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلسله دروس مبانی اندیشه اسلامی 3: انسان شناسی

ویراست سوم

5 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44094 10003022
185,000 166,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب انسان شناسی جلد سوم سلسله دروس مبانی اندیشه اسلامی است. این کتاب نوشته صفدر الهی راد است و در انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به چاپ رسیده است.

تحلیل مسائل بنیادینی همچون ساحت های وجودی انسان، توانایی ها و استعدادهای وجودی وی، حیات پس از مرگ، هدف غایی از آفرینش انسان ها و راه رسیدن آدمی به سعادت حقیقی، از جنبه های گوناگونی اهمیت دارد؛ اولاً از آنجا که موضوع و محور علوم انسانی، انسان است، پاسخ به این مسائل در رسیدن به دیدگاهی جامع در مسائل علوم انسانی ضروری است؛ ثانیاً مفاهیم اخلاقی، همانند «خوب و بد»، «باید و نباید»، «حق و باطل» در نسبت با حقیقت وجودی انسان مطرح می شوند.
بر همین اساس، تعیین ملاکی مشخص برای این امور هنجاری در حوزه های گوناگون فردی و اجتماعی (همانند حقوق، سیاست، اقتصاد، هنر و ...) به نوع نگرش به انسان بستگی دارد؛ ثالثاً تبیین و اثبات معارفی همچون ضرورت حیات پس از مرگ و وجود راه سعادت انسان (دین) و ویژگی های این راه، مبتنی بر شناختی صحیح از کمال «انسان» است. امور فوق در کتاب انسان شناسی مورد بررسی قرار می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما